Har gravd frem litt av terrassen

Jeg har aldri hatt hytte på fjellet. Nesten aldri feriert i fjellheimen heller. Det er nærmere 15 år siden sist jeg var på hyttetur andre plasser enn på min egen hytte uti skjærgården. Likevel er jeg ganske sikker på hvordan det føles å komme frem til hytta første gang på vinteren. Den der nedsnødde greia i innlandet. For i dag fikk jeg en slik følelse da jeg brukte godt og vel en time på å grave frem litt av terrassen. Grave frem ja, en terrasse som befinner seg i lavlandet, på Sørlandet til og med! I selveste Kristiansand, Sørlandets hovedstad.

Resten av tomta er det verre med. Er vi heldige så kan vi kanskje se plenen rundt 17. mai? Ikke nytter det å spre det utover heller, for foreløpig ligger det like tjukt over alt. Boblebadet er til og med snødd ned. Men det er fordi dete skjedde et eller annet galt tidlig i vinter. Det ble ikke mer enn 26 grader, selv om det sto på 38. Ikke turte vi slå det av, for da hadde sikkert alt gått i stykker. Så her har vi holdt vannet på 16 grader hele vinteren uten å ha benyttet oss av det. Snakk om å fyre for kråkene!

Været kan vi ikke klage på så langt. Men det hadde jo vært greit om snøen var litt mer fraværende ..

Nå er det bare en dag igjen, så har drømmemannnen også fri. Heldigvis! Ikke det at vi har noen planer, men det var jo det jeg hadde gleda meg sånn til. Ferie sammen. Men noen ganger må det visst bare gå galt .. I fjor så det slik ut i hagen i MARS og APRIL. I år tror jeg våren har glemt oss.

God påske til deg som kikker innom. :o) 

4 kommentarer
    1. Mye snø,vakkert å se på,men nå vil vi ha vår ,mye sol og varme.Flotte bilder som vanlig hos deg.GOD PÅSKE

    2. Ja her var det nok av snø gitt og ikke mange milene unna meg, helt uten snø :)) ja da jeg ler og ler, elsker mitt nye sted :))
      I min barndom og ungdom feiret jeg alltid påska på setra, der måtte vi først måke parkering til bilen, så gangvei inn til døra, så rundt huset for å få av vinduslemmen og til slutt en sti bort til utedoen, ja det var tider det :))

    3. Har dere så mye snø ennå???
      Ja, har visst skjønt på stesønn som bor i Kr. sand at det har vært mye vinter i år.
      Håper det går bra med boblebadet. God påske! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg