Himmelsk # 129

Himmelsk hos Petunia betyr det samme som at helga er rett rundt hjørnet.
Jeg har rett og slett langfri helt frem til ettermiddagen andre påskedag!
Men nå er jeg så sliten etter to dager på kurs
at jeg ikke helt klarer å glede meg over det en gang.

Bildet over er tatt for to uker siden.
Det var mens sørlendingene enda hadde et lite håp om at våren var i anmarsj.
Føles utrolig fjernt egentlig, her jeg sitter og ser ut på hagebordet
som har fått en topping av en halvmeter snø på bordplata.
For bare et par uker siden trodde jeg det var like før de første spirene
etter høstens løkplanting ble synlige i bedene rundtforbi.
Så feil kan en altså ta ..

 

10 kommentarer
    1. et vakkert bilde.Er lett å bli lurt av snøen på denne tid av året ja,jeg bruker å si til meg selv att vi kan få snø fram til 17 mai,da slipper jeg nedturen om snøen plutselig dukker opp

    2. frodith: Ja, der ja. Bare litt lengre utover mot havet. ;o) Tror ingen som var på Quartfestivalen orka å gå såpass langt utover.

    3. frodith: Nei, ikke bystranda, men på Odderøya. På sett og vis i sentrum det også, men bittelitt lengre vest enn bystranda og utover på ei halvøy der. Var militært før i tia.

    4. Tror jeg kjenner igjen område… kanskje? Er det i sentrum? På starnda der… bystranda? eller ikke i hele tatt? Uansett flott bilde 🙂 Der har man utsikten liksom 🙂 Og angående våren… Noen hadde sett en hestehov på Vestby, der jeg er vokst opp.. 4 mil sør for Oslo 😉 Så,vi må bare dra fram den derre føneren jeg har snakket om… Fordi de LIGGER der, under snøen… og venter 🙂

    5. Nydeleg bilde som lover vår…..
      Sei du det, er det nysnø igjen ?
      Her er den på veg bort, nydeleg solskinn i heile dag, og
      meir skal det bli seier vermeldaren ☼

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg