En iskald hilsen fra Sørlandet

God morgen der ute. Her er det strålende solskinn og minus 12 grader. Iskaldt rett og slett, selv uten vind.

Jeg jobber kveld denne uka. Eller kveld og kveld, vet ikke helt hva det kalles lengre jeg når skiftet begynner 3 om ettermiddagen. Helvetesuka eller noe sånn er vel ganske passe .. og etter denne laaaange uka så blir jeg ikke bestukket med mer enn en fridag i denne omgang. Langfri er bare hver sjette uke, så neste uke er det bare fri fredagen.. Men fri er fri, og når en jobber full stilling så er det jo ikke så galt med tilsammen fire fridager på en seksukers-periode heller da.

I dag våkna jeg da drømmemannen sto opp kl. 4.50. Slik han alltid gjør. Midt på natta altså! Og dermed fikk jeg ikke sove mer. Fryktelig teit å stå opp så tidlig nå jeg skal være på jobb til midnatt, så dette blir kanskje ikke den beste starten på uka. Det er prisen en må betale når en legger seg grytidlig hele helga .. eeeeh, kanskje jeg for en gangs skyld har fått en overdose av søvn? Etter flere år med alt for lite av den livsviktige greia, så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal takle dette.

Zenta har alt fått en god tur på morrakvisten, så noe var det godt for. Ho skjønte ikke så veldig mye da matmor dro på seg turskoene og hekta båndet ned fra knaggen, men etter noen meter begynte selv denne sjusoveren av en schæfer å våkne litt til liv. Men hvem som helst hadde vel bråvåkna av det temperatursjokket det var å komme ut av døra!

Ønsker deg som er innom en riktig god start på uka. :o)

8 kommentarer
    1. Litt i tidligste laget for meg også ,iskaldt her og, selv om det er fint vær:)
      Ha en flott uke så håper vi på litt varme etterhvert
      goe knib<3

    2. frodith: Hehe .. nei selvsagt sagger de ikke. Ikke mine heller. Men de er litt side innimellom, spesielt på morrakvisten! ;o)
      Jepp, det er solOPPgangen, så fersk som bare det. Direkte fra utkikksposten over Kristiansand by og direkte ut til dere så fort jeg kom meg hjem igjen.
      Greit å stå opp tidlig, men ikke når en skal tilbringe hele ettermiddagen og kvelden på jobb. Spesielt ikke for ei som ikke klarer å sove på dagtid. Men i morra kan jeg kanskje klare å ta det igjen om jeg er heldig .. ellers bør jeg jo ha god erfaring i å gå rundt i halvsøvne etter de siste årene ..

    3. Forferdelig med for lite søvn, og man blir jo helt tullete da, når man ikke har sovet. Jeg gikk av en eller annen grunn med VELDIG tunge øyelokk hele forrige uke, og jeg var overbevist om at det IKKE skyldtes alderdom, at de sagger…. 😀 OG jeg fikk rett, i dag er de på plass igjen i sitt vanlige modus.. Det soloppgang (det er opp…?)-bildet er helt nydelig 🙂 Man får jo med seg litt av verden og livet ved å stå opp midt på natta da 😉 Legg deg litt igjen NÅ, om det går, og sov noen timer.. Her er det minus 15, hvertfall i dag tidlig. Men jeg skal GÅ hjem fra jobb uansett 🙂 Få lys og luft. Viktig 🙂

    4. Hanne: Brrrrrrr .. er ikke skapt for vinter og kulde jeg! Hadde det vært opp til meg så ville jeg også befunnet meg under en del timer lengre enn tilfellet var i dag. Men noen ganger går det ikke helt som en vil. ;o) God bedring, håper dagen din blir bra den også.

    5. Minus 14 grader blå her, og hadde håpet at det var 14 varme i stedet. Gud hvor deilig det hadde vært. Men det kommer nok hvis vintern slipper taket snart 🙂
      Og flotte bilder som alltid fra deg 🙂
      Ha en flott mandag!

    6. Hei. Til trøst her var det minus 22. Men jeg er fortsatt under dyna, blir ikke langtur for mine firbeinte og meg enda, det tar Gubbelure seg av nå i denne sykeperioden min. Men sikkert deilig å være så tidlig utpå. Fine bilder. Ha ei fin vakt og en fin dag !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg