En liten forsmak på våren

Har vært på halvannen times gåtur med venninne og hund. Litt overskyet i dag. Men mye vind og mange varmegrader gjør at snø og is har fått god hjelp i smeltinga. Dette begynner å likne noe folkens!

Våren er i anmarsj. :o) Jeg håper vi slipper mer snø her nå. Terrassene begynner å dukke frem igjen, snøen på plenen er krympa godt de siste dagene. Joda, dette lover godt.

Om været fortsetter tror jeg jaggu jeg må få pussa noen vinduer. Det er lyst mye mer av døgnet nå, og aberet med å gå hjemme på dagtid er jo at en ser all dritten og støvet så skrekkelig godt når alt er så lyst og sola flommer inn over den brune parketten. Brunt golv er egentlig en idiotisk oppfinnelse for folk som ikke har støv på hjernen!

 

Klokka ni i morra tidlig skal jeg til en revmatolog. Ikke skjønner jeg hva jeg skal gjøre der egentlig, men legen min mente at det var ok å ta en sjekk. Trodde helst de fant ut om en hadde leddgikt og sånne ting, noe jeg absolutt ikke tror jeg har. Jeg har bare vondt, influensavondt på en måte. Pluss at det hovner opp her og der innimellom. Har venta på denne timen i et halvt år nå, så det blir litt dumt å bare avbestille. Kan jo være ho finner en grunn til at jeg hovner opp og får slike vannansamlinger med jevne og ujevne mellomrom. For det skal vel tross alt ikke være på denne måten om alt hadde vært ok.

Sikkert bare noe aldersbetinget. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg fortsatt hadde en mamma. Så kunne jeg spurt hvordan ho hadde det i overgangsalderen, for det skal visst være ganske arvelig dette her. Kan aldri huske mamma hadde vondt en plass, ho var aldri syk. Ikke sånn som vi merka iallefall. Kanskje forskjellen bare var den at ho hadde vett til å holde kjeft ..

Et halvt døgn etter skal jeg på MR med foten. Og det er også litt unødvendig akkurat nå. Klumpen nådde sitt absolutte høydepunkt på tirsdag, den var stor og hoven og kjempevond. Men så, i går kveld da jeg skulle legge meg var den nesten vekk! Noen forklaring har jeg ikke på det. Håper bare den ikke fyker rundt i systemet mitt og setter seg fast en annen plass .. følte meg jo ganske dårlig i hele går egentlig. Men en så stor klump kan vel ikke flytte seg rundtforbi uten at en merker det på utsiden .. det er iallefall det jeg prøver å berolige meg med ..

Takk for at akkurat du kikka innom. Håper du får en flott torsdagskveld. :o)

 

8 kommentarer
    1. Mie: Ja det er ganske teit! Jeg synes du skal ringe så fort du kan i morra. Har også hørt at ondarta klumper ikke gjør vondt, men en vet jo aldri. Bedre å sjekke sånt en gang for mye enn en gang for lite. Så du ringer i morra, ikke sant? ;o)

    2. Håper det kommer noe nyttig ut av de forskjellige legebesøkene du skal på! Kan ofte ære greit å konstantere eller utelukke visse saker og tin. Jeg sitter å manner meg selv opp til å ringe legen , har kjent på en vond kul i brystet over lengre tid. Men har lest at ondartede kuler “aldri” gjør vondt… Men likevel er det en redsel inni meg som jeg prøver å fortrenge med å ikke ringe. Ganske teit igrunnen…

    3. lykke til med dine legetimer,som legen jeg var i går sa,det er jo greit å få sjekka om det er noe gale da:)bedre en gang for mye enn omvendt.
      Nydelige bilder og deilig vårtegn,du må bare nyte det gode været medan du er fri selv om litt forskjelligt dukker opp inne i heimen :))

    4. frodith: Føler meg jo litt teit da, når jeg kommer fordi jeg har en klump på foten – åsså er den plutselig ikke der mer .. Hadde det ikke vært for bildene så ville jeg nesten trodd det bare var noe jeg innbilte meg dette her.

    5. Grete: Å de skal nok få vite hvordan det var. Jeg med fotodilla har jo såklart bilde av elendigheten! Både fra det ene og andre stadiet. Hehe ..
      Hørte på radioen at det var så veldig godt og varmt på Lista for et par dager siden. Tror du har gjort det rette der gitt, å flytte litt nedover i lavlandet ;o)

    6. Så klumpen i foten hørte nyss om legetime ? typisk det vet du hehe men bare gå til timene dine du, så får du klage litt ekstra så du er sikker på at de forstår at du ikke kommer for “moro” skyld !
      Vårlig her også, mye vind men ikke en fnugg av snø :)) på Lista med andre ord ;0)

    7. Sikkert lurt å sjekke den forsvunnene passasjeren likevel, i tilfelle de kan si noe om hvorfor den har vært der, klumpen på foten altså.. 😀 Håper de finnet ut noe. Så herlige og oppmuntrende bilder! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg