Årets første grillpølse

Sånn hadde vi det tirsdag ettermiddag.
Rett etter jobb pakka vi ned noen vedkubber, henta begge barnebarna,
kjøpte pølser og dro avsted.
Været var fortreffelig, så vi kunne ikke bare gå hjem
til middagslaging og sofasitting fant jeg plutselig ut
på tampen av arbeidsdagen..
En veldig impulshandling dette her,
men skikkelig koselig.

Godt og vel to flotte timer med kvalitetstid
sammen med to skjønne unger i et nydelig vintervær.
Helt til sola gikk ned iallefall,
for da ble det straks litt kjøligere.

Kanskje like greit at den forsvant såpass tidlig.
Var såvidt jeg rakk syforeninga i kveld,
ankom i siste liten, litt halvstressa med bållukt i håret.

Og vettu hva det aller beste er akkurat nå?
Resten av uka har jeg fri.
Hipp, hurra det er laaaaaaang helg for meg uten at jeg har brukt
så mye som en liten time ferie eller avspasering.
Nå kommer belønningen for den forferdelige kveldsuka.

Gjett om det skal nytes?
:o))

7 kommentarer
    1. Se der ja…der kom belønningen for skiftjobbinga 🙂 Kos deg masse nå så du kan tenke tilbake på det neste gang du jobber kvelder 🙂

    2. Fint bilde, det med grillpøsa, med andre ord jeg ville ha nytt utsikten i stede for pølsa 😉 Men du og du så fint at du tok med deg de små på tur. Det så, så koselig ut. Fikk lyst på bål og uteliv jeg også.

    3. God morgen Marit,håper du får en nydelig langhelg.
      Dere er flinke som tar en slik impulshandling som dette,kan tenke meg att dei 2 små sette stor pris på det.
      Noe slikt skulle vi også gjort i går i goværet,men jeg var i det minste noen timer i fjøra da og lempa stein og tang og tare :))

    4. Så artig :)) Det var rart at du gjorde det akkurat i går for da tenkte jeg på hvor koselig det hadde vært om jeg hadde hatt barnebarn i nærheten slik at vi kunne ha kost oss med grillpølser på spyd ! men ingen barnarbarn å ta med ut i sola så da ble det grillpølser inne med potetstappe på meg og yngstejenta hehe
      Koooos :)))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg