Ny uke i ny turnus

Hei og hå der ute. I dag har det vært så langt fra joggebuksemodus som det går an! Dagen har flydd av sted selv om innholdet har vært av det koselige slaget. Eller kanskje nettopp derfor.

Jeg har vært hos frisøren. Hadde time kl. 10 og spaserte til byen, så litt trim har jeg også fått. Uten hunden, og akkurat det er litt trist når jeg vet hvor gjerne ho ville vært med. Men ho kunne jo ikke ha stått bundet utenfor frisøren i to timer så dermed måtte ho bare bli hjemme. Jeg har klippa håret, fått kur og noen få mørkere striper foran. De stripene ble litt mislykka, ikke mørke i det hele tatt. Men heldigvis mente frisøren min det samme så jeg slapp å betale. Selv uten at jeg hadde klaget. For neste frisørtime har vi en plan. Men da blir det heller lyse striper, jada det er for å kamuflere de bittesmå mikroskopiske grå vettu, pluss litt mørkt hår helt foran for å få litt dybde i det. Kan nesten ikke vente, men det er nok bare 4-5 uker til da .. Akkurat det er ulempen med å ha kort hår!

Tre plagg på salg fikk jeg også røska med meg. Ikke prøvd de enda, men det så ut som de passa .. hehe. To bukser og en topp (tror jeg det var). Hmmm .. blir jo nesten en overraskelse i morra når jeg skal ta innkjøpet nøyere i ettersyn. Jeg husker jo tydeligvis ikke helt hva som havna i den posen. Ingen bytterett heller, så om det ikke går får jeg gi det bort til noen andre. Veldig impulsshopping det der gitt, skulle møte ei venninne til lunsj og plutselig kom jeg ut av en butikk med en stor pose .. Omtrent bevisstløs i gjerningsøyeblikket, men kan vel ikke skylde på denne festlige helga enda? Jaja, sånn kan det gå!

Koselig med kafebesøk iallefall. Noe jeg ikke gjør så alt for ofte på den tiden av døgnet, men nå som jeg skal ha noen dager fri hver sjette uke så skal du se at det kommer til å forandre seg det også. :o) Noen av venninnene mine jobber jo også skift, så en eller annen dag klaffer det sikkert slik at vi kan benytte dagen til noe koselig sammen.

Jeg har altså fått ny turnus på jobb. Det innebærer at jeg jobber noen timer lengre i kveldsukene som er hver tredje uke, men til gjengjeld jobber jeg bare to dager hver sjette uke. Altså skikkelig langfri med jevne mellomrom. I tillegg har jeg også fri hver sjette fredag utenom denne langfriperioden, så dette lover egentlig godt. En kan tåle mye når en har den gulrota å se frem til. Prøver å fokusere på det, for jeg syens ikke det var så kult å begynne kl. 15 på jobb istedenfor 17.30. Det ble en litt avstumpa dag, såvidt jeg fikk sagt hei til drømmemannen da han kom hjem med bilen før jeg måtte kjøre. Så nå er det slutt på at vi spiser middag sammen den uka jeg er på kvelden og det er ganske trist egentlig. Men hei, hei .. det var jo de fridagene jeg skulle tenke på i sånne perioder .. hehe. De blir sikkert gull verdt!

Håper du også har hatt en god start på den nye uka. :o)

7 kommentarer
    1. Jeg har hatt feriedag i dag, og har storkozt meg å bare tatt livet helt med ro :o)) Det er deilig å ta seg en tur til frisøren å fixe håret… Samtidig får man med seg litt sladder oxo :o))

    2. Hva ? fikk ikke voven striper i pelsen ? hehe nei kanskje like godt ho holdt seg hjemme ;0) Du høres fornøyd ut med den nye turnusen, håper det fortsetter slik 🙂

    3. Hatt en delilig mandag, start på vinterferie for en lærer-frøken vet du 😀 Høres deilig ut med sånn langfri da, skulle jeg gjerne hatt jeg også 🙂 Men jeg har jo vinterferie da.. så skal ikke klage 🙂 Spennende å høre om klærne passet da 🙂 Gjør sånn av og til jeg også, bare river med meg.. og håper det passer..

    4. Hallo! Ny turnus er bestandig spennende, håper det er kun bare utprøvning nå, så du kan komme tilbake på det som evnt ikke er bra. Har drevet med turnus i dag jeg også, er arbeidsleder for en liten privat ordning også fikk vi sykemelding pluss at noen har ferie i dag, og da måtte jeg begynne å mekke, men det gikk bra. Jeg synes det er fint å gå i turnus, finere blir det om man får til hver 4 helg 🙂 og det skal være mulig. Starten på uka ser lyst ut:-) Ha en fin mandagskveld 🙂

    5. Kan ikke klage på min mandag nei :))
      Skjønner godt det med å si hei og hade i døra,den biten har jeg også vært gjennom,men jeg likte gulrota som venter så fokuser på den og dette blir supert iallefall til sommeren om været blir godt :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg