Øresus og joggebuksemodus

Neida, slapp av! Jeg har overhodet ikke tenkt meg på løpetur, eller på andre fysiske utskeielser. Puuuh. Det er dagen derpå bare. Ikke fyllesyk, bare dagen etter festen lissom. Den der rare følelsen som egentlig blir verre og verre for hvert år som går. Ikke sånn kvalm og vondt i hodet og skikkelig-dårlig-dagen-derpå. Bare sånn .. tja .. litt sliten. Pluss en skrekkelig øresus som jeg faktisk har litt problemer med å takle når den blir så intens. Men det er prisen jeg betaler for å gå ut blant folk. Masse mennesker og høy musikk, da har jeg lagt lista for en uke fremover. En uke i min egen lille bråkete verden. Det er jo på en måte selvforskyldt, men jeg kan jo ikke bare være hjemme heller.

Avslutning for en del av de som tok sluttpakka. Det var det jeg var på i går. Mest unge. Og det er jo da en føler seg så innmari gammel og rynkete og fæl. Litt ferdig med livet på en måte. Iallefall den festlige delen av det. Å feste med ungdommen er iallefall ikke spesielt gøy. De er flotte og fjonge, det lyser liksom av dem. Lyser av liv og pågangsmot, forventninger og glede. Og der sitter jeg, og noen få andre i min aldersgruppe .. og vi lyser absolutt ikke!! Trist å føle seg så gammal egentlig. Og i går var den følelsen sterkt fremtredende. Tror jeg får prøve å holde meg sammen med de på 45+ fremover, for da ser jeg ikke så ille ut sammenlignet med alle andre. Vi er jo ikke unge lengre, uansett hvordan en vrir og vrenger på det, og egentlig er det kjempetrist.

Men jeg våkna iallefall ikke til dette. ;o) Så noen fordeler er det kanskje med å være litt mer voksen og satt .. eller er det også en ulempe?

I kveld skal vi bort til noen nesten-naboer. Litt mer stille der sikkert, men det blir vel dagen-derpå i morra også da. En hel helg med dagen-derpå-feelingsen. Og utover våren kommer det flere. Mange av våre venner fyller 50, og det må jo selvsagt feires stort! Mener de. Min egen 50-års dag har jeg tenkt å forbigå i stillhet .. Kjipt? Tja, det er vel igrunnen mitt valg.

Nå kommer snart barnebarnet på besøk. Helt uten at det var planlagt, en telefon og jeg kan ikke si nei vettu. Det skal iallefall veldig mye til før det nei’et kommer ut av min munn. Alltid beredt til et barnebarnbesøk. Fordi jeg synes det er kjempekoselig og fordi jeg ikke skal bli så fraværende og lite interessert som min mamma var i mine barn. Vi hadde tenkt å ut og se på en ny seng, bare se – ikke kjøpe, men vi får bare ta snuppa med på lasset. Går sikkert greit det, og går det ikke så får vi se på den senga en annen gang og heller ta en tur på en lekebutikk, på McDonalds eller kjøpe en is eller noe. Helt i beste mormormodus altså!

Ønsker deg en fin lørdag. :o)

7 kommentarer
    1. Anne: Takk, takk. Formen er levelig og det har vært ei flott helg. :o) Men litt shaky, må bare innrømme det. Selv om det ble en del enn bare “litt vin” så var jo settingen en helt annen. Tre retters middag og masse god drikke nesten til morrakvisten. God søndag til deg og.

    2. Du får ha en fin søndag. Håper formen er levelig og at susen ikke er for ille. Høres ut som du har hatt en fin helg spør du meg da! Enig at det er slitsomt å gå ut med de unge, men greit innimellom så setter vi ekstra pris på “voksenfester”. Ingenting er som spise god mat, drikke litt vin, og snakke shit med gode venner.

    3. frodith: Feil selskap ja. Der har vi det. Hehe .. men må innrømme at jeg følte meg veldig overmoden i går da. På grensa til det råtne. ;o)

    4. venkesstrikk: Det som er så synd med sånne sosiale greier er at det alltid kommer masse på en gang. Kunne vært litt mer jevnt fordelt liksom. ;o)

    5. Jeg er helt enig med Frodith…, du er slettes ikke gammel. Jeg sliter oxo med øresus når jeg har oppholdt meg i støyende lokaler, og har en følelse av hvordan du har det :o/
      Vi har nettopp hatt en runde med nedbemanning, men der var det ingen fest for de som måtte gå. De har bare forsvunnet, og noen av dem så stille at jeg ikke viste det engang. Akkurat det er kjedelig når jeg kontakter dem for å spørre om noe………!!

    6. Du er IKKE gammel, du var bare i feil selksap 😀 De andre er litt yngre, men vi er ikke gamle når vi er rundt 40-50 Det nekter jeg å bli med på!! 😀 Vi liker ting på en litt annen måte kanskje, men det betyr bare at i er MODNE det 😉 ikke gamle. Slitsomt med øresus da, men litt sånn som du sier, får ta det med på kjøpet, kan ikke bare være hjemme hele tida 🙂 Kos deg med naboene og litt mer rolig kveld i kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg