God helg fra meg til deg

Her har det gått i ett denne uka. Ja, egentlig helt siden slutten av forrige uke. Så både kommentarer og lesing av blogger står litt på vent. Men jeg setter stor pris på at dere fortsatt kommer innom meg og krisa mi og legger igjen noen koselige ord. Tusen takk for det. :o)

Har hatt min eldste datter på overnatting i to netter. Og i natt var barnebarnet der også, jeg leverte i barnehagen før jeg kjørte til jobb. Det gikk veldig bra! Men noen ganger lurer jeg på hvordan jeg klarte dette her før i tia. Med tre unger som ikke engang skulle leveres på samme plass ..

Alt til sin tid! Og min tid som småbarnsmor på heltid er definitivt over. Akkurat nå er jeg faktisk veldig glad for at jeg ikke kunne få flere barn da jeg traff drømmemannen. For da er jeg redd for at jeg egentlig hadde angra litt i dag, sånn innerst inne der en gjemmer tingene en egentlig ikke tør innrømme ovenfor andre ..

Litt for mye stress dette om det var slik hverdagen skulle ha vært. Alle hverdagene, hele tiden. Men barnebarn er veldig ok da. Gleder meg til det blir flere av dem til sommeren. :o)

I helga blir det også overnattingsgjester hos oss. Men denne ganga er det litt mer venninnepreget og bare fra fredag til lørdag. Blir koselig det. Om været blir så fint som det kan se ut som nå, så ligger det an til ei knallhelg her i sør. Til og med uten jobbing! Ikke det, jeg har jo ikke akkurat jobba meg fordervet denne uka heller, med en sykedag og en avspaseringsdag. Men helgene er nå likevel fantastisk gode når vi har fri begge to og dagene ikke renner over av plikter og ting som må gjøres.

Eller .. hvem har ikke plikter og ting som må gjøres da? Jeg nesten ikke huske at det fantes dager uten sånt. Men det gjelder jo bare å lære seg å overse det! Hybelkaninene kan få lov å være der litt til, de biter jo ikke. Kleshaugen er enda ikke kommet helt opp til taket på vaskerommet, og en trenger jo forsåvidt ikke gå inn der om en ikke absolutt føler for det heller. Klesskapet mitt må ikke ryddes i riktig enda, selv om mye av tøyet ligger og flyter litt sånn rundtforbi på soverommet, der det er plass. Drømmemannens skap gidder jeg ikke rydde i, for det holder til første gang han skal finne noe, så er det like kaotisk igjen. Og der kommer kaoset ikke av for mye klær iallefall. Kjøkkenet og stuene er temmelig ryddige da og det er jo der vi stort sett oppholder oss. Hadde vi ikke hatt hund så ville hybelkaninbestanden minka betraktelig, men du så kjedelig det hadde vært! Og hadde jeg ikke hatt sko- og klesdilla så ville det jo vært adskillig mye mer plass over alt i dette huset. Men det høres også litt kjedelig ut. Egentlig.

Jaja, drømmen er jo selvsagt et helt strøkent hus da. Til enhver tid. Som alle disse bloggerne som viser frem det ene hjemmet finere enn det andre. Og de har til og med babyer og småunger! Åssen går det an? Men når jeg ikke har klart det til nå, i en alder av snart 50 og uten barn som roter det til, ja da må jeg vel bare innse at det toget har gått for min del.

Hvordan er det med deg? Har du det ryddig og på stell hele tiden, eller er det litt sånn skippertak innimellom som gjør at det er levelig hjemme hos dere ..

13 kommentarer
    1. fruensvilje: Vet ikke om det hadde vært ryddig her om jeg var aleine heller. Har en liten ekkel følelse av at det er meg som roter mest her for tia. :/

    2. venkesstrikk: Det er livsfarlig å ha noen rom til overs har jeg funnet ut … men det høres ut som om jeg ikke er aleine om det. ;o) Loftet for eksempel, der er det plass til uhorvelige mengder .. SØPPEL!! For det er vel ikke så mye som ligger der som jeg hadde savna om jeg kasta det. Likevel ligger det der år etter år etter år .. Merkelig!

    3. Et nydelig bilde. Er ikke fanatisk når det gjelder husarbeid. Tar det når jeg føler for det. Og da kan det gå mange dager før jeg føler for det 🙂

    4. Skulle jeg hatt det strøkent til enhver tid måtte jeg ha bodd alene og det har jeg jo ikke lyst til :))det skal synast att det bor folk i husa,sånn er det med den saken.
      Du må ha en hyggelig venninnehelg og kose deg masse

    5. Her blir det gjort akkurat nok til at det er beboelig, jeg vil ikke ha midtlivskrise, jeg vil ha kose meg gjennom 50 årene dager. Livet er til for å nytes:) Og husarbeid er ikke min hovedinteresse, kommer faktisk nesten helt ned på bunn av listen:)

    6. Vi har ikke lenger kaniner hos oss. Hos oss er det elefanter, og nesehorn, men de er også veldig fredlige, så jeg ser dem ikke så ofte. La kaniner være kaniner, og ta deg en tur ut i solen i stedet for om du får tid, og om du har sol. Det har jeg i dag, og skal på besøk til venninne i Fredrikstad 🙂 Overnatting. Koselig. Ha en fin fredag Marit 😀

    7. Her er det strøkent til enhvertid 🙂
      Bare tuller. Jeg ville nok gjerne hatt det på stell, men så vil gjerne få gjort litt andre ting. Stua, kjøkkenet og badet er ganske ryddig, men så har vi et par rom på loftet som aldri blir ferdigrydda. Alt rot har en tendens til å havne der

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg