Spania – Bymuren rundt Girona

Etter mange trapper og bakker opp fra bebeyggelsen langs kalanalen kom vi til topps.
Her befinner universitetet (bildene under) og den gamle bymuren seg.
Det var her oppe i høyden vi fant ut at byen ikke akkurat var liten.
Etter litt googling kom vi frem til at innbyggertallet er omtrent som Kristiansand.

Nok en gang blir jeg veldig glad for at vi ikke er her midt i sommerrushet.
Det kunne nok blitt litt klaostrofobisk å gått her sammen med hundrevis av andre mennesker
i alle retninger. Ikke kunne jeg ha stoppa opp som jeg ville heller da.
Altså hadde det i min verden vært en mislykka ferie!
Nå derimot, møtte vi bare fem personer langs hele bymurvandringa.
Deilig!

Da var våre to dager i GIrona over.
Turen videre gikk med hurtigtog, istedenfor bussen vi kom med, tilbake til Barcelona.
Sparte over en times reisetid og billettprisen var omtrent det samme.

Det er dessverre dårlig med historisk sus over den skriftlige infoen her.
Det jeg fant var ikke så informativt,
verken om gamlebyen, begyggelsen rundt kanalen eller bymuren.
Kanskje har jeg leita på feil plass, ikke vet jeg.
Men jeg kan iallefall dele bildene med dere, så får dere heller finne historien selv,
om den er av interesse.

8 kommentarer
    1. Jeg elsker Skottland jeg 🙂 derfor vi drar dit igjen og igjen 🙂 HAr vært noen dager i Glasgow, første gangen, og en uke i Edinburgh siste gangen. Anbefales på det sterkeste 🙂 Var så koselig, og flott. Og vi dro til Loch NEss med buss etc for å se etter monster 😀 Til sommeren har vi lyst til en liten tur til til en liten by som heter Oban. En ung bloggvenn jeg har som har anbefalt 🙂 Men hadde vært gøy med Spania og litt varme også, og da ser dette flott ut Girona, ser smått nok ut 🙂

    2. frodith: Skottland er vel greit det også. Har vært der ei gang bare, i Glasgow, pluss en dagstur til Edinburgh. Det er fem år siden og den siste plassen der gav mersmak. Dattera til mannen studerer der dette året, kanskje vi burde tatt oss en tur og besøk ho i samme slengen ..

    3. Fantastisk mye kule farger i den byen 🙂 Liker det kjempegodt. Tror dette er byenn for meg og samboeren om vi skal til Spania til en forandring, og ikke Skottland 😉

    4. Hva annet kan mann si enn fantastisk,utrolig flott by og flotte bilder,Dere har virkelig fanget opp atmosfæren i bildene deres.
      Skulle foresten hatt den lange trappen her :))hi hi så kunne jeg trimmet ved å springe opp og ned hver dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg