Nedsnødd sørlending en sløv søndag

Hallo i luken! Her holder vi på å snø ned – igjen. Det snør, det snør tiddelibom .. fyttigrisen! Nå er det dessuten kjempeblaut og tungt og fælt, sikkert like før det går over til regn, og da har vi det igjen: Vinter på sørlandsk vis. Som alltid. Hvert år. Det merkelige er at kommunen og brøytemannskapene blir like overrasket hvert år. Det blir liksom snøkaos hver eneste gang. Digre overskrifter i avisene, hyling om at brøytebudsjettet allerede er brukt opp. De hadde ikke venta SÅ mye snø HER. Ikke i år ..

Hallooooo!! Planlegging folkens. Hørt om det? Og sunt folkevett. For vi andre vet jo at det kommer, som alltid. Vi andre som ikke sitter på noen pengesekk og skal fordele det ut til de forskjellige instansene. Vi som bare har vår egen lønnskonto å styre over, og som faktisk klarer den oppgaven ganske bra. For de faste regningene kommer de også, måned etter måned ..

Vi bor i en vei som absolutt ikke kommer først i brøyterekka. Her snør vi inne rett som det er. Litt irriterende det da, men jeg skjønne jo at de må prioritere andre, mer trafikkerte veier først. Her er det ingen butikker og heller ikke så mange hus, så vi må bare smøre oss med tålmodighet og håpe at de ikke glemmer oss. For vi skal jo tross alt ha ut bilen i morra tidlig for å komme på jobb.

Planer for dagen har vi altså ikke. Foreløpig sitter vi har med hver vår pc, kaffi og te. Drømmemannen sitter og legger inn skiftplanen min i kalenderen sin og jeg er innom både den ene og andre sia litt sånn på måfå. Litt reiseplanlegging, eller foreløpig er det vel kun drømmer da. Kan jo ikke bestille noe nå, så lenge jeg ikke vet når dattera skal opereres igjen. Mamma kan jo ikke være i feil land når ungen skal gjennom en slik operasjon. Så er jeg på jakt etter noen røde skoletter og når jeg bare har bladd meg gjennom salget på brandos etterhvert så kan det jo være de har dukket opp.

I går var jeg på shopping og kafe sammen med min søster. Hele dagen. Ble lite shopping egentlig, kun et plagg. Men et veldig kult sådan. I utgangspunktet såpass dyrt at det fulgte en egen bag med, men så var det jo halv pris da. Ikke det at det ble billig av den grunn, men det ble billigere! På Design Forum hadde de masse salg, men siden jeg egentlig ikke var helt i shoppemodus så kikka jeg bare. Ble helt overoppheta bare av tanken på å kle av og på meg alt tøyet, så dermed ble jo det en særdeles billig affære.

Ønsker deg som er innom en flott søndag. :o)

11 kommentarer
    1. æsj snø og regn om hvrandre er ikke det slag kjekt,hvorfor kunne det da ikke være endten eller :))vi får trøste oss med att januar er på hell og våren rykker litt nermere

    2. fruensvilje: Etter et aldri så lite besøk hos dattera mi, til nybakte boller, ble en lang, blaut tur på meg og hunden her. Snøen er nemlig allerede gått over til regn her. Hipp, hurra for sørlandsvinteren! ;o)

    3. tromsfruen: Det gikk over til regn her også gitt, så nå er det ei salig sørpe ute! Ikke veldig lett å komme frem da Zenta og jeg måtte ut på tur, men en trenger jo ikke gå så sykt langt for å bli sliten når en må stampe seg frem på dette viset! En snau time og det kjennes ut som to timers rask gange ..

    4. snøkaos ja,jeg trodde det skulle komme snø her også i dag,men neida ute pøser regnet ned og godt er det i grunnen for flere bønder sliter med frosne brønn og må få tilkjørt vann til dyra sine.
      Et dyrt plagg til halv pris er bedre enn mange billige bare for att dei er billige :))har shoppa jeg også i dag 🙂 litt vintertøy på nett,min jakke var 78 % avslag på :))
      Nyt ettermiddagen,vi sløver på samme vis her i huset

    5. Det er ikke alle dagene man er i shoppemodus, og som du sier: noen ganger orker man ikke tanken på å kle av og på seg.
      Her regner nå snøen bort.

    6. Hva ? snør det om vinteren ? for en overraskelse hehe
      Håper du finner røde skoletter, ikke så lett kanskje men blir sikkert knalltøft til det rette antrekket ! ellers får du drømme deg bort i noen sydenkataloger kanskje ? Ha en fin dag videre :))

    7. frodith: Vi drar fra Hirtshals. 🙂 Er vel ikke stort lengre det heller. Har hatt den turen en gang tidligere, men det er vel snart 15 år siden. Vi har med egne sykler og denne ganga reiser vi med en cognacklubb vi er med i. Blir nok maaaaange stopp for å opprettholde væsketapet! Sist tror jeg det tok omtrent fem timer ja, i plask regnvær ..

    8. Hvor skal dere sykle fra da? Jeg og søsteren min tok båt til Fredrikshavn, og leide sykler i byen der. Vi var fryktelig nervøse, pga hadde ikke syklet noe i forkant. Vi var redd for ikke å rekke fram til Skagen før hotellet stengt for natta liksom… De lo så de skrek på sykkelutleie.. Det er 5 mil til Skagen ca, og BARE flatt.. Vi trordde vi skulle bruke en hel dag… Men vi brukte bare 4-5 timer eller noe, med pause på kafe 😀 Men vi var slitne altså. HAdde sykkelbukser, men var rimelig GÅEN likevel 😉 Så skal dere dra fra Fredrikshavn er det ikke sikkert du trenger mye trening 😀

    9. frodith: Merkelige greier ja, det pleier jo å være snø her hvert eneste år ettersom jeg kan huske. Hehe .. ja vi måtte jo innom et par kafeer, gjelder å holde blodsukkeret oppe når en er på shopping vettu! ;o) Galdhøpiggen ja, hmm .. er ikke av den spreke typen jeg, men vi skal iallefall på sykkeltur til Skagen i Danmark i juni. Må øve litt før den tid, har sykla et par ganger de siste fem årene. Må visst øve litt mer en litt kanskje, når bare denne snøen forsvinner!

    10. De er like sjokkerte i hovedstaden her når det kommer snø… Snø? Også så mye da? Det hadde vi ikke regnet med.. Og trikker og t-baner klarer ikke kjøre da, for DET hadde vi ikke tenkt på, at skinnene ikke tålte kulde… eller snø..elller? 😀 Molbo-land. Håper dere får ut bilen i morgen. Ja, jeg og søs planlegger litt tur også. Til Galdhøpiggen. På hennes 52 års dag 🙂 Hun bestiller NÅ, hytteplass 🙂 JESS!! Det blir bra.. til våren da 🙂 Shopping med søsteren din var nok koselgi tenker jeg :.) masse kafeer etc?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg