Spania – Gamlebyen i Girona

 Velkommen til en aldri så liten tur rundt i gamlebyen i Girona.
En perfekt plass å tilbringe noen timer, eller dager, om du er litt lik meg
og elsker gamle byninger, smale smug, spennende arkitektur,
gamle murer, kirker, katedraler, spir og en helt spesiell atmosfære.

Jeg kunne nok hatt et par dager til her.
Selv om vi har for vane og aldri reise tilbake til samme plass flere ganger,
så må jeg innrømme at det her gav mersmak!
Men la det være sagt; jeg er veldig glad for at det ikke var midt på sommeren.
Jeg hater nemlig å gå/stå i kø, så jeg kan ikke helt tenke meg denne plassen full av turister.
Bare tenkt så irriterende med alle disse vimsende folkene over alt
som ødelegger motivene og gjør at jeg ikke kan se det jeg vil se der og da.
Hehe .. turister er no’ dritt når de opptrer i flokk!
Og det gjør de jo gjerne i høysesongen.

I neste innlegg får du se mer fra bebyggelsen rundt kanalen.
Du har dermed noe å glede deg til.
:o)

10 kommentarer

Siste innlegg