En brå start på uka

Hei og hå og god morgen der ute. I dag forsov drømmemannen seg. Ikke så veldig mye, men nok til å komme noen minutter for seint. Siden vi bare har en bil, og det er meg som har den når jeg skal på jobb, så hadde han kommet enda flere minutter for seint om jeg ikke hadde kjørt ham. Så da gjorde jeg det da. Direkte fra senga, halvveis i drømmeland. Kanskje ikke helt forsvarlig å sette seg bak rattet såpass kjapt etter en har våkna, men litt seint å tenke på det nå. Det gikk jo greit.

Snill sier du? Tatt i betraktning at klokka bare var litt over halv seks, så var jeg vel det. Men i et brøkdel av et sekund, mens jeg enda befant meg under dyna, konkluderte jeg med at han garantert hadde svippa meg til jobb om det var omvendt. Du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg .. Derfor altså.

Så nå sitter jeg her da. Frokosten er fortært allerede, øyane er på plass uten at det hjalp noe særlig. Rent bortsett fra at jeg klarte å se hvor jeg skulle plassere eyelineren og mascaraen, og det er jo alltid en fordel. Fresh og fin er et helt ukjent uttrykk. Tror igrunnen jeg burde hatt en tur til varmere strøk istedenfor bare til Barcelona. Trenger sårt noen solstråler på den grågrønne kroppen min. Men foreløpig er det ikke noen planer om det, så jeg får prøve å leve med det.

Jeg hater å være så vinterbleik og stusselig. Litt farge i trynet hjelper på det meste. Men siden jeg er så varm og klam rett som det er så kan jeg ikke bruke noe sminke for å forbedre førsteinntrykket. Da blir heteturene enda verre. Akkurat som om elendigheta virkelig setter seg fore å presse seg ut av alle porene. Ikke pent altså. Kan jo tenke deg resultatet selv om det i tillegg til svetteperlene skulle renne grimer av sminke nedover ..

Skal på jobb for første gang i år! Har jo nesten glemt åssen det er, men gleder meg. Føler meg ikke akkurat veldig sprek, likevel er det faktisk lenge siden jeg har følt meg så opplagt. Har egentlig ikke noe spesielt vondt noen plasser akkurat nå, er bare litt tett i toppen. Og det lover jo godt.

Ønsker deg en fin mandag og en god start på uka. :o))

18 kommentarer
    1. frodith: Eeeeh .. ja, er litt godt vant når det gjelder reising til litt fjernere himmelstrøk. Men joda, tur er tur. Gleder meg jo selv om det bare er Barcelona. Har jo aldri vært der før. :o)

    2. Sirdalsrypa: Kanskje jeg burde fått meg et solarium over senga? Hehe .. tror humøret blir bedre etterhvert nå, bare jeg kommer inn i normalt gjenge igjen. Dagen på jobb gikk greit den. ;o)

    3. fruensvilje: Takk, det var godt å få starta på normalen igjen. Men turen ut ble det ikke noe av i dag gitt. Fikk besøk, og nå gidder jeg ikke. Bikkja er alt plassert hos de som skal passe når vi er på tur, og ute har det snødd i hele dag .. eeeeh .. mange dårlige unnskyldninger på en gang her! :o/

    4. passion4lifeandtravel: Vi har jo reist sykt mye siden vi traff hverandre. Først en to ukers tur langt vekk (Thailand, Den Dominkanske Republikk, Gambia, Mexico og Thailand en gang til), pluss en uke til på en varm plass sånn uti mai en gang, pluss en del langhelger hit og dit. Men i fjor ble det bare den Thailandturen, siden pengene gikk til oppussing og bygging av grillbu etterpå. Så jeg kjenner det rykker veldig i reisefoten nå. Men kanskje det hjelper litt med den Barcelona-turen selv om det ikke er verken så langt eller så varmt som jeg helst skulle ønske.
      Det var godt å begynne på jobb igjen. :o)

    5. tromsfruen: Var litt tungt å være hele dagen på jobb gitt, men deilig likevel. Fresh ja, hehe, takk skal du ha. Føles ikke helt sånn, og i dag ble det ikke noen tur ut heller … uuuuups! :o/

    6. synnovesyr: Får kanskje tenke på å bytte ut noen produkter da. ;o) Er litt sånn her at om jeg finner noe jeg liker så holder jeg meg til det. Har liksom ikke tenkt tanken på at andre ting kanskje har litt bedre funksjon nå som kjærringa er blitt eldre. Takk for tipset. :o)

    7. Ja det var litt av en pangstart på dagen,men snilt gjort var det:) helt enig om at det hadde vært deilig med noen solstråler på kroppen nå,er nesten melkehvit over det hele. Når det gjelder sminke hadde jeg det samme problemet som deg,ble svett og alt rant! Etter at jeg gikk over til mineralsminke er problemet blitt mye mindre,huden puster selv med det på og dermed holder det seg bedre på plass,selv når hetetoktene setter inn:) ha en fin dag

    8. God formiddag!
      Ja, det er noe som heter at man høster som man sår, en god leveregel.
      Så bra at du har blitt så bra at du er jobbklar igjen.
      Barcelona er jo en nydelig by, men skjønner at du lengter etter litt mere varme på denne årstiden.
      Du ser nå veldig fresh ut til å ha vært syk og inneliggende i lengre tid.
      Ha en fin start på jobbuka! 🙂

    9. Ja, det var pangstart på morgenen :-)…men…en god følelse å hjelpe den man elsker til å ikke få for skjev start på dagen 🙂
      Om du ikke synes du ser fresh ut på det fine bildet av deg…ja…så er det fordi vi som regel er de selv de verste kritikerne, du ser flott ut <3
      Den friske fargen må komme av alle de flotte gåturene dere har hatt i det siste...men...forstår at du lengter etter sol og varme..
      Jeg gjør og det...det er mange år siden jeg ikke har vært flere ganger ute og reist til varmen i løpet av vinter halvåret...i fjor var det jo både julen og vinterferien...men...i år...er vi litt usikre om vi skal forsøke å vente til turen vår i mai, det er så mange ting vi trenger til det nye hjemmet...men...jeg tror kanskje det blir en tur i påsken til huset i Thailand...
      Jeg gleder meg sånn til dere skal på den reisen til Barcelona, med to byer på en reise :-)...det er så lenge siden jeg har vært i Barca 🙂
      Ønsker deg en flott første jobbedag i januar 🙂

    10. God morgen.Ja det er det vi kaller en pangstart på dagen :)greit det så lenge det ikke er hver dag.
      Litt gusten i huden er vi vel alle på denne tiden av året og du har jo vært syk leeeeeeenge i tillegg ,tenker det kommer seg ganske raskt ettersom du blir litt bedre og bedre for hver dag,og fortsetter du dine daglige spaserturer så er du snart fresh og fin skal du se :))
      ønsker deg en fin dag og lykke til på jobben

    11. Du burde kanksje få deg ei dagslys lampe ? skal visst gjøre underverker for humøret har jeg hørt, men ikke så mye for fargen kanskje hihi nei vi får satse på en tidlig vår Marit ! lykke til på jobb :))

    12. Du skal BARE til Barcelona en tur:-D Når? Høres superdeilig ut det også synes jeg. Tur er tur 😉 spør du meg:-) Ha en fin første arbeidsdag etter nyttår 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg