TONE – helsekostprodukt for hørselen

Jaja, nå har jeg falt for fristelsen igjen. Har ikke tall på alle de produktene jeg har forsøkt for overgangsalderplagene, både de på naturprodukter og gjennom legen, uten at det ble noen bedring i elendigheta. Likevel hopper jeg på denne her etter at en bloggvenninne tipsa meg om at det faktsik fantes et produkt som kanskje kunne hjelpe ..

Denne tinnitusen plager vettet av meg. Verre kan det iallefall ikke bli, så hvorfor ikke? Har kjøpt for to måneders forbruk nå, for jeg vet jo at en må holde på iallefall tre måneder før en ser eventuell virkning. Så nå er jeg klar for et nytt liv .. omtrent. Eller kanskje ikke.

Jeg vil iallefall forsøke. Jeg har aldri hørt om dette her før, så om noen har tips eller erfaring her, så mottas de med stor takk.

Dette finner jeg på nettet: Tone skal være en avansert kombinasjon av urteekstrakt og mineraler som virker for ørets vitalitet. Det er godt for mikrosirkulasjonen i det indre øret og kan virke styrkende for kapillærene, dermed kan det hjelpe for øresus og hørselskader som skyldes redusert sirkulasjon i det indre øret.

Tegn til at du allerede har begynt å få problemer, kan være:
– må konsentrere deg mer ved prat
– hører mer utydelig i telefonen
– må lese på leppene samtidig
– skrur opp lyden på tv, radio etc.
– ofte ber folk gjenta det de sier
– har vanskeligere å høre hva som blir sagt når flere folk er til stede

En del av dette høres ut som meg. Men jeg skrur sjelden opp lyden for da blir det bare enda mer bråk inni hodet mitt. Det blir omtrent som min bestemor sa; Ho hadde hørt nok i sitt liv .. derfor trengte ho ikke høreapparat. Men den samme bestemora var jo 100 da. Jeg er jo bare halvveis dit og hadde egentlig tenkt både å høre mer og tilegne meg mer lærdom før jeg takka for meg her.

Forresten så hører jeg helt bra i følge spesialisten. Men hvem gjør ikke det når de blir plassret i et lydtett rom med en lyd/et ord rett i øret? Det er ikke da jeg har problemer, men når jeg er i større forsamlinger. Med bakgrunnslyder eller om jeg har lyst til å høre på musikk. Det sistnevnte der er ikke bryet verdt lengre. Jeg hører ikke teksten uansett. Det er ganske trist faktsik, men om det ikke er en sang fra mine yngre dager, som jeg enda kan, så fatter jeg ikke hva de sier. Klarer ikke å holde lydene fra hverandre.

Nå gjenstår det å se da. Om dette kan være løsningen. Jeg har ikke noe tro på det, men håpet er der jo … Så om både håpet og troa må være til stede så funker det ikke på meg. Men får gi det litt tid, noen måneder iallefall. Og om det faktsik har en virkning, så fatter ikke jeg at det er så mange rundtforbi som går med disse plagene. Men altså, time will show! ;o)

God morgen forresten. En liten arbeidsdag igjen nå, så er det helg! ;o)

10 kommentarer
    1. Trond Simonsen: Hadde det bare vært så lett …
      Var hos spesialist, nettopp for å prøve å få tak i dette. Han så ut som om han ikke hadde hørt om det i det hele tatt! Men jeg hører jo ikke dårlig heller da. Iallefall ikke når jeg sitter i en tett boks med lydene rett inn i øret! Slik som på testene .. Når jeg kommer ut i den virkelige verden derimot, med lyder fra alle kanter, flere som snakker i munnen på hverandre og gjerne litt bakgrunnsmusikk – DA er jeg handicappa da. Derfor er det best å holde seg hjemme egentlig ..
      Trodde det fantes sånne små apparater som sendte ut motlyder – men det var visst noe jeg bare hadde drømt. 🙁 Om du har mer konkrete tips mottas dette med takk.

    2. Vel folkens. Forsøk heller hjelpeprodukter som moderne høreapparat. De er små. Utrolig avanserte og dekker lydene godt. I alle fall for meg.
      Bedre å kjøpe små runde batterier enn Tone – mener nå jeg…

    3. Elin Hettervik: Hei. :o) Skulle ønske jeg kunne di at det hjalp, men dessverre så gjorde det ikke det. Gikk på Tone i nesten 7 måneder før jeg gav opp… Men det kan jo være det kan hjelpe andre selv om det ikke funka på meg.

    4. Hei!
      Jeg er også plaget med tinnitus, høyfrekvent, og lurte på å prøve Tone. Har du hjulpet deg? Hadde vært greit å hørt fra noen så har prøvt produktet.

    5. Ja, det er som Hanne sier her noe slags MASKERING som de kaller det, altså noe type dings du kan få tak i som lager MOTLYD, slika at du lærer deg til å “ikke høre” tinnitusen. Jeg vet ikke selv hvordan det fungerer, bare forklarer utifra ting jeg har lært når jeg tok studiet-audiopedagogikk.. Men det er jo lenge siden.. Han spesialisten høres liltt rar ut DET FINNES, helt klart. Og også dette med å ikke teste hørselen din på flere måter, er litt rart synes jeg. Mange gjør jo tester for å finne ut hvordan man hører i sosialt, med bakgrunnsstøy også.. Håper du finner ut 🙂

    6. Hanne: Har også en slik pute, uten at jeg synes det hjelper noe. Og noe motlydsapparat hadde visst ikke den spesialisten jeg var hos hørt om. Jeg hørte jo bra sa han, der jeg satt i en boks med en og en lyd i øret.

    7. Håper dette virker.. Min mor hadde også dette, men etter at hun fikk høreapparat sier hun ingen ting om det. Hun har “syngende’ pute. Så noe hjelpemidder finnes. Krysser fingrene for bedring. Ha en fin dag;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg