Søndagstur både her og der

I dag har vi vært til topps på Dolsveden i Randesund.
I gamle dager var dette et vardested, en plass hvor en tente bål for å varsle om fiender.
I dag er toppen mest kjent for den høye radiomasten
som en kan se omtrent fra hele Randesund.

Ikkeno’ å si på utsikten.
Men turen opp gikk alt for raskt, så det var litt teit å bare gå hjem igjen synes jeg.
Når vi først var kommet oss ut liksom.
Så vi fortsatte med en spasertur rundt på Dvergsnestangen Camping.

Denne campingplassen, eller feriesenteret som de kaller seg nå,
ligger ikke langt fra hytta vår.

Vi kjører forbi her med båten rett som det er, men tror ikke jeg har vært her tidligere.
Det er ulempen med å komme fra en familie med hytte i strandsonen.
Vi kom ikke så mange plasser som barn siden ferie var ensbetydende med hytteferie.
Uansett hvilken ferie det var snakk om.
Jeg husker enda hvor misunnelig jeg var da vi kjørte forbi her med båten
og så inn på stranda og bryggeanlegget (som ikke var fullt så stort da).
Alle ungene som lekte og koste seg, familier på piknik med teppe og nistekurv ..
mens vi var dømt til å være på hytta med bare de nærmeste.
Gjett om det var kjipt da!

To timer ute i dag, nå er det like før vi kvalifiserer til termos og nistepakke! :o)

3 kommentarer
    1. så utrolig vakre bilder.Det er jo milevitt orskjell på her hvor jeg bor under høge fjell og det fantastiske sjærgårsidyllen du omgir deg med :))Norge er et fantastisk land uansett hvor vi befinner oss.
      Synes så absolutt dere kan ta med termos på neste tur :)det vil jeg ha med:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg