En kald fornøyelse

I går gikk turen til Skottevig Camping i Høvåg. Surt og guffent, så vi var ikke ute mer enn en times tid. Likevel fikk vi mer enn nok av frisk luft. I dag er det i følge yr-appen sol og kjempefint vær i Kristiansand, men når jeg kikker ut er det helt overskya og snø i lufta. Gradene har de derimot truffet, minus 6.

Ei som er veldig fornøyd med disse turene våre er denne. Ho er som en liten hvalp igjen
der ho løper avgårde og snuser inn nye lukter og inntrykk fra helt ukjente plasser. Noe som derimot er litt vanskelig, er å hoppe opp bak i bilen etterpå. Lurer på om ho feiler et eller annet i leddene .. Om vi har trimma ho veldig, som å kasta pinne opp og ned en fjellskrent, sliter ho med å reise seg etter etter å ha ligget still litt. Gå i trappa er heller ikke så enkelt etter en slik utskeielse. Men jeg jo ikke ha hunden opp i stua. Spesielt ikke nå når ho er i løpetia.

Ønsker deg en fin lørdag. Her har vi ingen planer, foreløpig er vi ikke kommet lengre enn til frokosten ..

11 kommentarer
    1. Om det er kaldt og surt så fikk du iallefall en tur og fantastiske bilder med nydelige farger.
      1 time er jo kjempeflott så jeg synes du skal være fornøgde jeg,du er tross alt ikke helt frisk ennå :))
      Får håpe hunden ikke feiler noe alvorlig,god bedring til ham

    2. Den bikkja er bare nydelig… og du har alltid bilder som jeg liker…flotte bilder.
      Mine planer er å bare kose meg i dag og kveld, jeg har fri og det er godt… ellers har jeg passet et barnebarn som var blid som ei sol da han så bestemor…:))

    3. Nå ble jeg ordentlig lurt av bildene dine… Var helt sikker på at det var bilder fra i sommer, for det ser så varmt og innbydende ut. Ikke noe varmt her i dag heller, men vi har da hatt fint vær så jeg skal ikke klage :o))

    4. lulltove: Regner med at ho er fri for HD. Ho kommer av fin familie ser du, til tross for at ho ble født med litt for mye pels til en schæfer å være. Iallefall en som er “godkjent” .. Litt rart det der, at det plutselig kan dukke opp noen med så mye pels i ei elles korthåret slekt så langt tilbake de kan se. Men jeg skulle jo ikke bruke ho til utstilling, og jeg må si jeg absolutt foretrekker denne fremfor de med kort pels.

    5. Nei, tror ikke det kommer med alderen, det er en medfødt og arvelig lidelse som sikkert kan bli verre med årene, men om man vet om den, så kan man kan holde det sjakk med riktig og god trening av hunden. På briard, som er den største hunden min, har det vært et problem, så oppfordringene fra oppdretterne har vært å røntgenfotografere valpene ved ett- årsalderen.

    6. ernashus: Ho er bare seks år. Men den forrige jeg hadde fikk noe slitasje i kuleleddene. Da var ho sju. Endte med en mislykka operasjon, og etter det kunne ho ikke gå, så jeg måtte ta livet av ho .. :o((

    7. lulltove: Det er vel ikke noe som komme med alderen? For det var iallefall ikke antydning til slikt for noen år siden. Har ikke sjekka nå nei. Ja, det er en fantastisk hund, både å se på og når det gjelder gemyttet. :o))

    8. frodith: Ikke vært hos dyrlegen pga. dette nei. Er kommet det siste året egentlig, har bare tenkt at ho var litt dårlig trimma ..

    9. Så flotte bilder av både natur og hund! Hunder får jo også slitasjegikt, men hun er kanskje litt for ung for det? Fin er hun ialle fall, jeg elsker hunder. Kos deg på lørdagen, Marit klem fra meg 🙂

    10. Får inderlig håpe at hun ikke har hofteleddsdysplasi. Har dere røntget henne? Ellers må jeg få si at hun er utrolig vakker 🙂 Surt og kaldt her hos oss også, men strålende sol. Har vært en tur i skogen med mine to pelskledde venner, og de var helt på tuppa, yre og ville 🙂 Ha en fin lørdag!

    11. Har du vært hos dyrlegen med henne? Det pleier å være verdens beste vær i Kristiansand, hvertfall Norges beste? Jeg synes alltid at det er bedre vær der enn her i Oslo 😀 Og i dag er det fin sol her, så skulle i så måte være kjempefint vær i Kristiansand 🙂 Kaldt her også..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg