Hånd i hånd


Fint vær og luftetur på meg i dag også.
Vi tok med oss barnebarnet mitt og lånte ho helt til leggetid.
Her er ho og drømmemannen på Åros i Søgne.

Han er jo egentlig ikke bestefaren hennes.
Selv om han har vært her siden før ho ble født og de har veldig mye med hverandre å gjøre.
Men x’en min stjal bestefartittelen, enda han er morfar.
Passa best sånn for da kunne samboeren hans kalles bestemor.
Dermed ble det ikke noen titler igjen til mannen min.
Så er her det bare mormor og Terje.
Egentlig litt trist, men det er vel sånn for de fleste med litt utvidede familier.
Jeg har fått bestemortittelen til barnebarnet hans,
og selv om jeg synes det blir litt merkelig selv
så er det veldig koselig også.

Som snuppa forklarte så godt for en stund siden:
Når jeg får baby i magen så blir mammaen min mormor og pappa blir Terje ..
En morsom uttalelse som har gitt oss mang en god latter.

Humøret mitt er hoppa opp igjen noen hakk.
Formen .. tja, den har jo vært bedre, men sikkert verre også.
Jeg er helt tett i toppen og har gått med konstant hodeverk hele den siste uka.
Men satser på at jeg er tilbake i normalen igjen iallefall til mandag.

12 kommentarer
    1. SigridfraEnget: Han blir nok ikke kalt for bestefar til noen av mine barnebarn nei, det blir vel bare Terje. Men som du sier, det er jo ikke det viktigste. o)
      Hjelper på humøret både med frisk luft og barnebarn på besøk. Men formen er ganske laber fortsatt, vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det.

    2. Vera Lynn: Ikke så farlig å være ute i sånt vær nei, selv om det ble litt kaldt etterhvert. Jeg stimer jo ikke akkurat avgårde for tia, det går litt seint, men i går hadde jeg jo noen andre å skylde på ang. farta! ;o) Mye som skal betraktes og beskues når en er på tur vettu. Ho fikk en av posene til bikkja og hadde med seg både den ene og andre skatten hjem igjen fra stranda. Steiner, isoporbiter (frø, som blir en spiseblomst etterhvert, hehe) og litt sand og sånn. Noe pryder et lysfat i stua akkurat nå, mesteparten ble tatt med hjem til mamma .. heldigvis!

    3. fruensvilje: Her hos oss er de titlene ikke så vanlige. Men jeg vet at de blir mer brukt på Vestlandet. Jeg tror Terje er så innarbeidet nå at det bare kommer til å bli slik, og da må vi vel fortsette med det til de barnebarna som kommer etterhvert også. Må jo være likt synes jeg.

    4. Unger klarer å si ting slik at man finner gleden i sjelen – du er heldig som har den frøkna der!:) Navnet skjemmer ingen – kjært barn og mann har mange navn:)

    5. Det finnes jo et par andre titler han kan ta om han ønsker det,gofar eller besten,det er 2 helt vanlig brukte titler rundt om her iallefall,spør veslejenta hva hun mener da :))
      Nydelig ettermiddagstur dere hadde og det vakre lyset:))har du prøvd løk på soverommet no ??

    6. Nydelig liten tulle 🙂 Kanskje dere kan spørre om hun har en ide om kallenavn? Det er rart med det de kommer plutselig på noe gøy de små trolla:)
      Fint å høre at du føler deg litt bedre 🙂 Goe knib<3

    7. Hun har titlene på plass, den frøkna der… Er vel ikke så farlig hva man blir kalt – hovedsaken er vel at man har et fint forhold. Og det er vel litt seint å begynne å introdusere noe nytt nå. Mine unger kaller forresten foreldrene mine for Mor og Far, siden farforeldrene ikke ville kalles noe annet enn Bestemor og Bestefar, og jeg ikke har noe forhold til “mormor”-ordet. Bestefar/morfar har jeg dessverre aldri møtt, og ikke farfar heller, siden begge døde før jeg ble født. Har savnet det noen ganger, så jenta er jo heldig som har flere. Samme om det er Terje eller Bestefar da… 😉
      Fint at humøret er bedre, og formen kommer seg nok også, skal du se.
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg