Strikking for nybegynnere

Her skal det strikkes kluter. Noe så sært!! Men noe må jeg finne på når jeg sitter i tv-stua med de andre og ikke hendene er opptatt med pc’n. Jeg biter/river nemlig negler. Er kommet omtrent halvveis inn til albuen nå. Og jeg som hadde de flotte, lange klørne inntil ei uke før vi var på Rikshospitalet.

Dette ser jo ikke ut! Dessuten er det kjempeflaut å ha slike avbitte, butte, fæle, ustelte fingre. Helst vil jeg gå med votter hele tiden, men jeg har jo bare pulsvanter, uten fingre, så det hjelper jo ikke stort.

Ikke har jeg orka å stelle stumpene heller. Dermed ser det til og med verre ut enn det behøver. Jeg vet jo at jeg kan slutte igjen. Har gjort det mange, mange ganger før. Det er bare det at når livet går mot meg så er det sykt lett å falle for gamle synder igjen.

Kan vel nesten sammenliknes med folk som røyker. Men jeg trenger verken tabletter eller nikotintyggis. Mitt problem skal forebygges med litt strikking .. noe enkelt og greit som ikke trenger så mye konsentrasjon eller telling. Selv om jeg kan strikke, både mønster og fletter og det meste. Har ikke tall på alle de genserne, babysettene, kjolene osv. som jeg faktisk har laget tidligere. Men det var før, for lenge, lenge siden.

De siste årene har jeg hatt litt problemer med å få ferdig prosjektene. Jeg har en halvferdig liten genser liggende en plass. Som ikke passer til noen av de jeg kjenner. Får satse på kommende barnebarn kanskje, og da har jeg god tid, for denne tror jeg var i str. 2 år. Det aller verste er jo at det bare er en arm igjen .. 

Kanskje jeg blir bitt av basillen etter dette? For jeg regner med at dette er et overkommelig prosjekt som kommer til å bli ferdig i rekordfart.

Å få tak i garnet var vel den største utfordringen. De fleste hadde ikke noe i bomull på denne tiden av året, og der jeg fant dette var de så utpelt i fargene at jeg bare måtte ta noe. Blått liksom. Jeg har ikke en eneste blå ting på kjøkkenet fra før av. Kanskje havner de på hytta etterhvert?

Får vel starte med å legge opp litt da .. Etter å ha sove på sofaen et par timer er jeg klar for litt action igjen. ;o)

7 kommentarer
    1. Jeg har også fått skikkelig strikkedilla nå. Strikker pannebånd jeg da. Kluter har jeg ikke begynt på ennå. men det er jo rimelig enkelt det også, så kanskje jeg skulle prøvd meg på en klut eller to. Villære meg å strikke mønster jeg da. har helt dilla på Mariusmønster nemlig.

    2. fruensvilje: Skjønner nå at det var et veldig lite prosjekt. En og en halv klut ble ferdig i går kveld, så jeg er visst ikke så treig som jeg trodde. Må kanskje finne på noe litt større neste gang ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg