Hoster meg inn i helga

Hei der. Andre helga i 2013, og så langt er jeg særdeles lite fornøyd med tingenes tilstand. Hadde ikke helt sett for meg en slik inngang på det nye året. Men når jeg bare blir ferdig med denne dritten her, så kan det jo bare bli bedre ..

Jeg hoster og snufser og hoster. Bortsett fra om natta da. For da er jeg proppa full med nestespray og halstabletter, Kodein hostedempende og paracet. Så nettene er faktisk ganske bra! Mye bedre enn jeg pleier å ha det på den tiden av døgnet. En positiv ting altså. Selv om jeg føler meg helt lamma fra svelget og ned i magen når jeg våker. Men det får så være, det er jo bare en overgang, og så lenge jeg får sove så blir jeg sikkert fortere frisk.

Min søster vil ha meg med til byen i dag. Jeg trenger luft og ho vil ut på salg. Lufta frister, men butikker og sånn .. not. Fikk beskjed om at dette smitta så lenge jeg følte allmentilstanden var dårlig, og det er løgn å si at jeg er pigg. Kan jeg da gå til byen og smitte andre? Selv om jeg regner med at jeg ikke er den eneste forkjøla personen som er i sentrum i dag, så er det kanskje ikke så hyggelig gjort å gå rundt sånn og dele på elendigheta.

Får gruble litt på den der. Så får vi se hva det blir til om et par timer. Bare det å stelle seg slik at en ser tålig presentabel ut føles som et uoverkommelig ork akkurat nå. Jeg har ei høysåte på huet som skulle vært klippa for tre uker siden, men orker iallefall ikke gå til frisøren nå. Min faste var dessuten ikke på jobb i dag, for det sjekka jeg i et lite lyst øyeblikk i går. En føler seg ikke akkurat bedre når en har en bad hair day, for ikke å si bad hair weeks, i tillegg.

Ellers skal vi egentlig på juletrefest med våre to barnebarn i morra. Har ikke avskrevet den enda, må se det an til i morra tidlig. Undere har jo skjedd før. Dessuten går det jo an å bruke samme medisin som jeg kjører på med om nettene, for ikke å hoste i det miste. Litt foundation og sminke gjør jo sikkert susen det også. Så om mødrene til ungene vil sende dem med den influensabefengte mormora/bestemora så skal du ikke se bortifra at jeg går.

Det aller verste med å være syk er at jeg ikke ser ungene. Jeg er jo vant til å se dem både titt og ofte, så dette er kjempetrist egentlig. På lik linje med at jeg starta 2013 med å være borte fra jobb. Det er ikke bare trist, men også drittflaut.

Mens jeg grubler litt her nyter jeg en latte fra den nye kaffimaskinen. En rimelig, liten sak som tryller frem de beste drikker. Også for en som ikke drikker kaffi! Bra kjøp. Og veldig fornøyd med at jeg fikk ombestemt drømmemannen til å kjøpe en slik fjong sak, istedenfor ny kaffitrakter. For den trakteren har jo ikke jeg noe nytte av. Dessuten funker den enda, bare det at den er så vond å helle av. Egentlig helt umulig, sier mannen. Sikkert bare han som ikke kan det, på lik linje med å lukke skapdørene og skuffer og sånn. For det er tydeligvis også noe som er helt umulig .. lurer på om jeg kan få ny kjøkkeninnredning, om jeg sier at det er noe galt med alle dørene?

Håper du får en fin lørdag. :o)

13 kommentarer
    1. ssilje89: Ble luft, dårlig med butikker. Er ikke så veldig til å løpe på salg egentlig. Men gøy om en får fatt i noe som en kanskje hadde kjøpt likevel, til full pris. Det var iallefall godt med litt luft, nesten litt vårlig ute i går.

    2. ernashus: Menn og dører er noe helt spesielt ja .. ufattelig at det er mulig!
      Er lei av å være syk nå, fatter ikke at jeg ikke likegodt kunne fått forkjølelsessymptomene sammen med kroppsverken. Hadde jo sikkert vært god nå da. ;o)

    3. deveny: Høres bra ut, så da beholder vi deg her slik vi er blitt kjent med deg. :o))
      Selvlukkende dører hadde vært fint, egentlig har jeg lyst på helt nytt kjøkken også, men tror ikke det står for tur før vi vinner i lotto eller noe .. ;o)
      God bedring til deg også. Irriterende at de skulle sitte så fast så lenge disse virusene!

    4. Ikke sånn å forstå at det er positivt at du hoster og harker, men det gjør ihvertfall at jeg trygt kan hoste og harke meg innom her uten å smitte deg med noe du ikke har 😉
      Håper du får deg en luftetur ut, litt frisk luft kan søsteren din ha rett i at kan gjøre lungene og kroppen din litt bedre. Tross alt. Håper det. Du kan jo stå utenfor og få frisk lust, så kan hun stresse ut og inn av butikker 🙂 Tror ikke nyttårssalgbutikker med masse stressede mennesker er det beste for deg, bare frisk luft.. 😉
      God bedring! *Host, hark*
      Klem

    5. Du kan få sånne dører som lukker seg selv…..:-)
      Ikke så godt å være syk. Jeg hoster også ennå, men almenntilstanden min er på vei opp igjen. Syk i 2 uker her i strekk…..så du er ikke alene.
      God bedring….:-)
      Jeg bestemte meg for å drite i de som leser å blogge som jeg vil, det er lettere for meg slik….
      Klemz Deveny 🙂

    6. Riktig god bedring, kjipt å være syk. Jeg har også hanglet lenge pga en forkjølelse, men en gang må da vel dritten gå over. God helg til deg og dine, Marit! PS: Kjenner til fenomenet åpne skapdører, hvorfor er menn sånn? 🙂

    7. Huffda. Håper du snart blir frisk.
      Nei kanskje best å ikke dra inn i så mange butikker da.
      Godt du har en kaffimaskin som kan gjøre livet litt bedre når man er syk 😉
      Ønsker deg god bedring og håper du får en fin dag fordi om du er syk!

    8. Jeg føler med deg, det er noe skit å bli dårlig de aller første dagene av året. Jeg er der selv akkurat nå, så jeg kjenner igjen følelsen.
      Selv MÅ jeg ut i dag for det er nesten ekko i kjøleskapet, og litt middag og mineralvann må jeg ha. God bedring :o))

    9. Ikke noe greit å være dårlig, godt du får sove om natta i alle fall for det er drepen for meg ! Ut og shoppe når du føler deg dårlig OG med bad hair day ?? nei hold deg inne du Marit ;0)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg