Snart braker det løs!

God formiddag på årets siste dag. De første smellene er allerede starta her hos oss. Ikke fatter jeg at folk gidder sende tusenvis av kroner opp i lufta på denne måten. Men det er meg da, og jeg er livredd for raketter og fyrverkeri. Alle disse årene jeg har vært redd for ungene mine, at det skulle skje noe på den festen de var på, at en skulle drikke seg sanseløse og få en rakett i øyet,  ødelegge hele livet .. uff. Grøsser ved tanken. Forhåpentligvis er de blitt så voksne og oppegående nå at det ikke skjer noe slikt. Likevel skal jeg være glad når denne kvelden er over.

Det plaskregner her. Omtrent som i fjor. Da feiret vi i byen sammen med deler av Cognacklubben Sør, skulle se det offisielle fyrverkeriet som ble sendt opp fra Odderøya, men det var så overskya at vi nesten ikke så noen ting. Det var en iskald fornøyelse.

I år derimot .. blir det ikke noe feiring på meg. Jeg er syk. Nesten sengeliggende. Feber og vondt i kroppen, maten jeg spiser kommer ut igjen omtrent samtidig som jeg har fått den ned, og slik har det vel igrunnen vært siden uka før jul. 

Det er jo ganske greit egentlig. For da kan jeg jo på en måte bare stu innpå. Med marsipan og julekaker og alle godteriene vi ikke har spist i jula. For det som såvidt bare er innom og snur kan vel ikke sette seg fast på kroppen? Hadde jeg bare ikke vært så kvalm ..

Har ikke tatt noe for det. Faktisk har jeg ikke vært utenfor døra mi på aldri den tid. Bare krøpet opp fra senga i første etasje til sofaen i andre en gang sånn midt på dagen. Aberet er at begge toalettene er i første .. Dritmorsomt, bokstavlig talt!

Får ta det som en renselseskur. Sikkert en god start på det nye året, sånn etterhvert, når jeg bare kommer meg litt igjen. De to kiloene jeg la på meg den siste måneden før jul er av igjen, det er også tre andre. Men jeg føler meg elendig. Orker ikke noe, verker overalt og er sykt slapp.

Blir ikke noen fest hos min søster i kveld. For min del blir det en kjipt nyttårsfeiring uten nyttårsmiddag, fest og raketter. Trygt og godt liggende på sofaen. Kjipt for drømmemannen, men han vil ikke gå noen plass uten meg og egentlig er jeg jo litt glad for det også. Selv om jeg føler jeg ødelegger nok en kveld for ham.

Prøver meg på en Allevo-shake nå. Kanskje blir den sittende på innsia, og da er det jo litt håp om at jeg får i meg noe næring igjen. Kanskje det bare er det som mangler? Ringte legen på fredag og har fått time langt utpå dagen til onsdag. Det var det første de hadde. Forhåpentligvis er jeg frisk før den tid. Legevakta er uaktuelt, det er sannsynligvis bare en influensa eller noe, selv om jeg ikke er forkjøla og snørrete. Kanskje jeg har fått et virus i mageregionen. Det går vel over .. etterhvert .. det meste gjør jo faktisk det om en bare tar tiden til hjelp.

Ønsker deg som er innom et fantastisk godt nyttår. Håper 2013 blir et lykkeår med mange gode ting i vente .. selv om det trettentallet for mange betyr det helt motsatte. Om en er litt overtroisk vel og merke. Det er ikke jeg!

19 kommentarer
    1. synes litt synd på meg selv som prøvde å ta livet av ryggen min,men jeg har fått palargin og det gjorde susen.No når jeg leser dette ser jeg kor godt jeg har det,stakkars menneske du skulle sluppet denne syka synes jeg.Føler virkelig med deg og sender mange god bedring klemmer og håper det nye året blir bedre :))

    2. Inger 2013 Hverdag: Har klart å beholde fire salte kjeks i flere timer, så nå går det sikkert fremover i rekordfart skal du se.

    3. julianogmamma: Orker ikke den legevakta, hater kø. Har lest litt om svineinfluensaen nå, og gidder ikke gjøre det mer. Alt stemmer, bortsett fra at jeg ikke hoster. Så da er det sikkert ikke det. En blir iallefall hypokonder av å lese om sykdommer .. at jeg kunne være så dum da!

    4. deveny: Har skjønt at jeg ikke er aleine i verden om å være syk nå, men det er ikke så mye trøst i det heller .. Fortsatt god bedring til deg.

    5. Liljema: Da var sønnen og kjæresten kjørt avgårde, og snart kommer drømmemannen tilbake og skal tilbringe tidenes kjedeligste nyttårsaften sammen med meg .. puuuuuh. Kjipt!

    6. Sirdalsrypa: Takk. Men har vel egentlig ikke vært så syk i år .. bare itt for mye motgang og vanskeligheter som har slitt meg ut. Føler at dette er den første skikkelige sykeperioden jeg har. Og da kan en vel ikke klage .. vondter i bein og sånn er jo ikke akkurat å være syk.

    7. Ikke noe serlig å være sjuk på Nyttårsaften, men vi håpe at du legger igjen basiller og feber i 2012 å våkner opp i bedre for i morgen og det nye året.
      Godt nytt år, og jeg sender en håperdublirsnartbedreklemm :o))

    8. Først og fremst vil jeg ønske deg god bedring… jeg er oppegående selv i dag etter nesten en uke til sengs… feberen er endelig borte…. men det blir ikke noen stor fest her, vi liker å ta det stille og rolig, gubben i huset har vakt og skal jobbe så her blir det meg og ungene mine.
      Godt nyttår vennen…mange varme klemmer fra meg

    9. Jeg hater også fyrverkeri……:-)
      God bedring til deg. Selv er jeg akkurat kommet opp av dyna…..men ikke frisk ennå……klemz Deveny 🙂

    10. Kjære vene da jente… Du må bli frisk. Ta turen på legevakten for å utelukke svinepesten i allefall.
      Men håper og ønsker deg et godt nytt år som kommer 🙂
      – Klem

    11. Kjipt å være syk på nyttåraften da. Men sånn er det jo gjerne. syk blir man når det passer som dårligst.
      Godt nyttår uansett! Og håper kvelden ikke blir så aller værst likevel

    12. Uff, jeg tror jeg råder deg til og kontakte lege, da du ikke får i deg næring, så er ikke det bra.
      God bedring. Kan være noe som ikke ordnes av seg selv.
      Blir ingen stor feiring her heller. for har en rygg og en fot som ikke liker meg for tiden.
      Godt Nyttår.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg