Romantisk overnatting på italiensk vis

Det er jo ikke en hemmelighet at jeg er av det reiselystne slaget.
Jeg vil gjerne reise over alt, se hele verden, hadde bare pengene og feriedagene strukket til.
Men det gjør de jo ikke. Om vi hadde gått inn for det, spart liksom,
brukt litt mindre penger på mat og reiser som vi plutselig hopper på,
så hadde det sikkert hjulpet.
Men vi er vel ikke nok gira på den store utflukten til å droppe alt det andre.
Det være seg reiser, oppussing eller nye ting.
Aller helst vil jeg si som Ole Brum; – Ja takk, begge deler.
Eller enda mer korrekt, ja takk til alt!
Skjønner enda ikke helt hvorfor jeg ikke er født som millionær,
eller i det minste gifta meg med en ..

Tenk å kunne tatt fri et år og bare reist på måfå rundtomkring.
Sett litt av verden iallefall. Det hadde vært en drøm.

En plass jeg har hatt lyst til å se siden jeg var 10-12 år er Venezia.
Men jeg har enda ikke kommet meg dit,
for det er stadig noen andre plasser som klemmer seg innimellom.
Alt ettersom hvilke tilbud jeg ramler over.
Det er slik våre turer blir “planlagt” nemlig.
– Yess! En restplass, den tar vi ..

Men altså, nå var det ikke reiseplanlegginga vår jeg skulle fortelle om.
Derimot vil jeg vise dere noen bilder fra et firestjerners hotell i Matera,
nemlig Albergo Sextantio Le Grotte Della Civita.

Dette spesielle hotellet befinener seg i Sassi,
som er gamlebyen i Matera, provinshovedstaden i Basilicata.
Om du er litt bereist eller kan geografien fra skolen så har du vel allerede plassert dette i Italia.
Jeg hadde aldri hørt om plassen,
før jeg ramla over noen bilder mens jeg søkte etter et annet hotell
for et års tid siden.

 



Bildene har jeg lånt fra diverse nettsider via google.

Jeg hadde definitivt ikke sagt nei til å bli huleboer her for noen netter.

Fikk du lyst til å bo i en grotte du også?
Billigste romalternativ får du for ca.1500 til 2000 pr. natt for to.
Rom finner du bl.a. hos booking.com, som er en av mine favoritter på nett.

Har du vært her sier du?
Da vil jeg gjerne høre hvordan det var ..

12 kommentarer
    1. Sirdalsrypa: Brasil hørtes ikke dumt ut det heller! Litt synd at vi har hele slekta så nærme egentlig. Hadde jo hatt en veldig god grunn for å flytte litt på oss innimellom hvis ikke, litt lengre enn til Karmøy liksom.

    2. Vera Lynn: Liker ikke å fly jeg heller, men har ikke flyskrekk. Det er helst det at det er så innmari drittkjedelig. Får litt klaustrofobi av å være innestengt mange timer med så mange mennesker og så lite plass. Men det får meg ikke fra å ta den ene turen etter den andre. Heldigvis. Har du prøvd et flyskrekk-kurs eller hva det heter? Mener det fins noe sånn ..

    3. Paafyll:: Akkurat nå føler jeg til og med at en tur til Danmark hadde vært flott .. men får håpe vi kommer litt lengre enn det også i løpet av 2013.

    4. Jeg unner deg og dine noen flotte turer i år – det fortjener dere virkelig!! Godt nyttår til deg – sender gode tanker om at alt skal bli my7e bedre!!!! klem

    5. Der kunne jeg tenke meg til å tilbringe en natt eller to 🙂 Elsker å reise, men er gift med en pilot som klamrer seg fast i lenestolen så snart han kommer hjem 🙂 så det blir ikke så mye reising som jeg har lyst til. Må nok planlegge å ta noen turer på egenhånd nå når ungene er blitt så store…..

    6. Jeg har ikke vært der, men jeg så en reisedokumentar på en av de svenske kanalene her i høst fra stedet. Det rykket litt i reisebeinet når jeg så den, må jeg innrømme det :o))
      Mitt høyeste ønske er å komme til Cuba en gang, men med min ekstreme flyskrekk så ser det ikke ut til at jeg får oppleve det.

    7. Det må jeg si var et meget spesiellt hotell, men med min klaustrofobi går nok ikke dette nei hihi
      Kjenner reiselysten jeg også, neste år fyller svigerfar 80 år og ettersom han bor i Brasil… ;0)

    8. Oj så fint det var der!
      Kunne gjerne tenke meg å reise å sove der jeg også 🙂
      Du får prøve deg nå som det er ett nytt pr og nye muligheter 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg