Ikke helt som planlagt

God morgen. Denne uka har absolutt ikke gått etter planen i dette huset. Juletreet er fortsatt i kassa på loftet, det er ikke bakt flere kaker. Nesten ikke laga mat heller for den saks skyld. Julegavene har jeg ikke oversikt over, det må jeg prøve å få i dag.

Tiden har for det meste gått med til å løpe på do. For min del har det gitt seg litt, iallefall om jeg ikke spiser noe særlig. Men jeg er så kvalm, så kvalm og det har tydeligvis ikke tenke å gå over. Sulten er jeg også, og den kombinasjonen er litt merkelig. Men hver gang jeg spiser noe så er det på’an igjen.

Drømmemannne har tatt fri i dag. Han skulle kjøpe og henge opp noen lister og ei lampe i ganga. Det spørs om det blir noe av det ..

Jeg har vært på jobb hele uka. Det er jo ikke så mye folk der, så jeg har ikke hatt samvittighet til å være hjemme. Det er det ingen av de ansatte som har for tia, så her mobiliserer vi all den styrke vi kan finne og kommer oss avgårde. De som ikke allerede har vært syke får det vel i jula. For jeg har ikke vært aleine om elendigheta.

Skulle egentlig hatt kveldsuka mi nå. Men det var for lite folk på dagtid, så jeg ble flytta disse tre siste dagene. Jeg som skulle ta innspurten av shoppinga på dagtid når det ikke var så kaotisk i butikkene. Men sånn ble det heller ikke. Trøsten hadde jo vært å hatt fri til over jul nå, men jeg må til pers lille julaften også, fra 16 til 24. Kjipt. Men i år var det min tur ..

Lite kos her kan du si. Ikke så mye julestemning heller, bortsett fra nissene. Det lille snevet jeg følte da nissene kom ned fra loftet, og da vi hadde bakedag her, er forduftet igjen. De turene vi har hatt til byen eller senteret for å hanke inn noen gaver har vært en sann lidelse. 

Bedre lykke neste år .. kanskje ..

21 kommentarer
    1. julianogmamma: Oj, der smitta jeg deg sikkert med den klemmen gitt … ;o) Gjett om jeg er glad for at jeg skal ha fri i morra. Ingen jobb, bare litt innkjøp av det vi evt. har glemt i farta, og kanskje noe mer mat og godis. Sånn at det kan blir noen flere kilo å kjempe mot på nyåret. ;o)

    2. Tove: Takk, takk. Tro det eller ei, men vi koser oss også innimellom slagene. Det nytter jo ikke å bare sette seg ned heller. Får jo ikke dagene tilbake sånn en gang det passer bedre så det er vel bare å gjøre det beste ut av det.

    3. fruensvilje: Får se i morra, om det ikke har gitt seg. I dag har jeg ikke tenkt å inn i en eneste butikk! Skal spise midddag og håpe den holder seg på plass, slik at vi får pynta juletreet og så må jeg få en oversikt over julegavene og pakke inn alt .. og så er det sikkert blitt natta igjen. ;o)

    4. Vera Lynn: Trodde sånt gikk over i løpet av en dag eller max to. Men så lett skulle det ikke være. Likevel tror jeg det holder på å slippe taket nå. Får se etter middagen om jeg hadde rett. ;o)

    5. Med andre ord: Til neste år skal jeg begynne å shoppe julegaver veldig, veldig tidlig! Lenge før desember iallefall .. men til neste år hadde jeg håpt å feire jul på en langt varmere plass enn dette også. Men akkurat sånne planer langt frem i tid er litt vanskelig å legge for tia.
      God jul til deg og dine også. :o)

    6. ernashus: Det er enda verre å være dattera til Marit .. og jada, vi koser oss så godt vi kan, uansett om det heter jul eller bare en helt alminnelig tirsdag. ;o)

    7. Hei! Håper det går bra med deg og dine! Skjønner ut i fra kommentar i bloggen at det har vært en kjempetøff tid! Hvis du vil snakke med noen eller det er noe du lurer på så er det bare å ta kontakt. Det å være pårørende til noen som blir alvorlig syk er tøft! Og jeg vet med erfaring at det er noe det verste man kan være igjennom! Ønsker deg og alle dine en riktig god jul så godt det lar seg gjøre! Ta vare på de små øyeblikkene som hverdagen bringer, for det er dem som gir mening og en forståelse hva livet egentlig er!

    8. Det skal ikke være enkelt å være Marit for tiden visstnok.. Ønsker deg først og fremst god bedring, så får alt det andre bli som det blir. Julen kommer og går i en fart, og det går an å kose seg etter jul også. Mange klemmer til deg 🙂

    9. Jeg har inntrykk av at det ofte “skjer noe” som ødelegger planene til folk i desember. Trøsten får være at jul blir det uansett, men veldig dumt for deg og dere nå som det står på. Håper alle mann er friske og raske igjen til juledagene. God bedring!
      Og riktig god jul!! 🙂

    10. jeg hadde samme mage i 4 dager,kjøpte så bitterstern og tarmbateriekapsler på helsekost magen begynte da å komme seg samme dag og andre dag var den fin igjen,prøv om du kan få tak i noe slikt i dag så blir dere fort friske.
      Tenker dere blir ferdige til jul i år også,og skulle det ikke bli helt som vanlig så blir det nok jul alikavel:))ønsker deg en fin dag og god bedring

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg