Jæren – området rundt Hå Gamle Prestegård

Jeg er nok litt mer enn litt betatt av dette landskapet.
Mer enn jeg kanskje vil innrømme til og med. Men ikke så mye at jeg kunne bodd her. ;o)
Likevel får jeg ikke nok av dette speiselle landskapet, det flotte lyset,
steingjerdene, havet rett ut, bølgene ..
Jeg er jo såpass hekta at jeg har forstørret et bilde som jeg har på veggen hjemme.
Hele 80 x 120 cm. Av ei strand på Jæren ..
akkurat som om vi ikke har strender her i sør.

Det ble ikke noe særlig fotografering denne helga.
Men kameraet var jo med. Går ikke så mange plasser uten det.
Dermed måtte drømmemannen ofre et par timer på fotojakt,
før vi satte panseret retning hjemover.

Første stopp var området rundt Hå Gamle Prestegård.
Det ligger noen gamle bygninger ytterst mot vannkanten der,
som jeg trodde jeg skulle komme meg ut til.
Men det gikk litt feil, for da vi kom ned til vannet så gikk det jo ei elv der nede,
og noen bro var ikke å se. Veien til dem er nok en avkjørsel lengre fremme eller noe sånn.
Kanskje neste gang ..

Jeg kom selvsagt ikke tomhent derfra.
Her ser dere noen av bildene:

4 kommentarer
    1. Her viser du bilder fra “mitt” foto- og turparadis! Blir aldri mett av stedet… 😉
      Bygningene på stedet du snakker om heter Vojen. Dit kommer du ikke til fots fra Hå gamle prestegård. Du må kjøre et stykke nordover og deretter ned mot sjøen igjen.

    2. Herlige og flotte bilder! ja det e nåke med Jæren…flatt og kjedelig men til gjengjeld er havet der som ei stor dragning like ved.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg