Frædda’ og snart helg

Litt lite søvn i natt. Ikke fordi jeg ikke fikk somla meg i seng, for det ble gjort før 23 av en eller annen merkelig grunn. Eller ikke så merkelig, grunnen var drømmemannen og han hadde allerede dunka hodet i veggen opptil flere ganger. Så da kan en vel likegodt få lagt slaktet vel?

Men jeg fikk ikke sove. Fatter ikke at han ikke irriterer seg på meg som snur og vrir meg, tar av og på dyna, ikke finner noen god stilling .. men han bare sover! Tenke å hatt det sånn ..

Bråket i hodet vedvarer. Jeg har hatt en gryende hodeverk i flere dager og i går kveld slo den skikkelig til. Kanskje ikke rart jeg ikke sovna. Vurderte å stå opp og ta noen tabletter, men orka ikke det heller. For det var ikke noe glass på badet og da måtte jeg ha gått helt opp på kjøkkenet .. latskapen lenge leve. Det er jo selvsagt mye bedre å ligge i senga og ha det vondt i tre, fire timer.

Jeg har vært sykmeldt denne uka. Ikke bra. Synes det var så flaut at jeg nesten ikke har sagt det til noen. Ikke engang han jeg deler seng med fikk vite det før utpå mandag ettermiddag. Men han synes nesten det var noe av det mest fornuftige jeg hadde gjort i det siste. Han har jo sett hvor nedkjørt jeg var og lurte på om han skulle foreslå at jeg fikk ei uke til .. Skjønner jo at han ikke gjorde det, for da hadde jeg jo iallefall ikke blitt hjemme!

Når han kommer hjem fra jobb i dag setter vi panseret vestover. Vi skal til Varhaug på besøk til min barndomsvenninne. Ho har til og med fått samboer siden sist, så dette blir jo en helt ny opplevelse for drømmemannen. Det er en mann i huset, han slipper å være med på jentetur! ;o)
Vi har truffet han et par ganger i sommer, og det var veldig ok.

Egentlig kjenner jeg på den følelsen at jeg helst bare vil være hjemme. Jeg er litt trøtt og sliten og lei, ja faktisk har jeg vært på nippet til å ringe og avlyse hele helga. Men nå ble det ikke sånn, så halv tre drar vi. Bikkja er plassert i avlastningshjemmet og sønnen klarer seg jo selv. Ikke pleier han å rive ned huset heller, så dette blir nok bra skal du se, bare vi kommer oss avgårde.

I Egersund har julebyen åpnet. Jeg var der for to år siden og synes det var vinterens høydepunkt. Må bare legge til at jeg var litt nedkjørt på den tia også, så det skulle vel ikke så mye til.

Vi har iallefall tenkt oss dit igjen. Har sett frem til det, selv om de lyse utsiktene er blitt litt gråere de siste ukene. Kanskje nettopp dette som skal til for å få fart på livsgnisten igjen. Vel verdt et forsøk iallefall. Trodde jeg hadde et gammelt blogginnlegg derfra, men nå finner jeg det ikke ..

Når det gjelder vekta så er ikke det så positivt lengre. Jeg har gått opp en kilo. Skal ikke si jeg er overrasket eller ikke forstår hvordan, for det har jo selvsagt skjedd fordi jeg har putta for mye inn. Alt for mye. Såpassa at jeg har vært kvalm opptil flere ganger. Men det er jo lenge til sommeren, så dette skal nok gå bra til slutt skal du se. Håper bare at ikke alle de resterende sju kommer på i løpet av desember. Det hadde vært både kjipt og slapt fra min side, nei satser på at det ikke blir så ille!

Har du noen morsomme helgeplaner?

10 kommentarer
    1. tror det er fornuftig å dra på tur med drømmemannen,kan hende det vil gjøre deg godt,og det høres jo veldig hyggelig ut med juleby også da :))
      Nei noe morsomt blir det nok ikke i helga,mannen har vakt så vi må holde oss hjemme i tilfelle han må på jobb.Håper på en tur ut i marka da :))tror en kilo har lurt seg på igjen her også,nå tror jeg tiden er inne for å godta att jeg ikke er 20 lengre :))så da kjøper jeg klær etter den kroppen jeg har no :)bare det ikke fortsetter oppover som du sier :))ha en fin helg

    2. Du har så rett så rett, en ting om gangen, kan bli for mye leger og sjukehus, det er helt sikkert. Mi eldste datter har fått tur til julebyen i kalendergave av kjæresten, og ho gleda seg veldig i alle fall 🙂

    3. tromsfruen: Hehe .. våren er noen ganger veldig nærme sommeren, og likevel veldig, veldig langt vekk fra jula! Takk, men er jo igrunnen ikke syk heller, bare litt trøtt og sliten.

    4. Man blir aldri vant til å være sykemeldt, men man kan jo godta at man må noen ganger… joda kjenner den med at kroppen burde lystre deg, har vært der selv… men i lengden er det ikke lurt… ikke lurt med mange baller i lufta samtidig for tenk om alle ramler ned likt…:))

    5. Liljema: Mange kloke ord her. Men likvel er jeg vel der at jeg vil kroppen skal lystre meg og ikke omvendt!! Men vet jo innerst inne at det ikke er slik det fungerer.

      Jeg kan ikke fordra å være sykmeldt, det gir meg en ekkel smak i munnen og masse dårlig samvittighet. Selv om jeg virkelig burde hatt treninga i det der nå, etter de siste to årene.

    6. Sirdalsrypa: Takk. Du burde ta deg en tur, det er denne og neste helg. Vel verdt et besøk.

      Ja, jeg skal komme meg til en spesialist, men ikke akkurat nå .. har fått en liten overdose av leger og spesialister på nåværende tidspunkt. Må først bli ferdig med det som allerde er på gang her. Med dattera.

      En ting av ganga sa mamma alltid, men det er jo ikke sikkert det gjalt alt da .. ;o)

    7. Ønsker deg en god tur vestover 🙂 Jeg har enda ikke fått rota meg til julebyen i Egersund, men det skal være veldig koselig der har jeg hørt 🙂
      Ille med hodet ditt, nei du må nok få komme til en ny spesialist, en som har hørt om noen bedre behandlingsmetoder kanskje ;0)

    8. Jeg syns ikke det er rart du føler deg sliten og vondt i hodet, dette er nok en reaksjon på det du har opplevd, det er kroppen sin måte å si at nok er nok… og at du er sykemeldt er klokt, benytt tiden til å pleie deg selv uten å presse deg til noe du ikke har lyst til å gjøre.
      Kroppen vår er fin slik, den sier i fra, men det er ikke bestandig vi mennesker er like flinke til å lytte til hva kroppen vår sier til oss. Jeg har selv en gang vært der, ignorert alt og det var ikke bra.
      Ta litt vare på deg selv og gjør det du ønsker, sov slapp av eller hva det er…. du er et menneske og ikke en maskin…. mange varmeklemmer til deg fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg