Grått, trist og blaut .. både ute og inne

Det regner. Hele tiden. Vannet renner ned fra oven i uante mengder og det virker som om det aldri skal ta slutt. I dag er det ekstra ille, tåken ligger tungt, ikke bare over tretoppene, men langt nedover i dalen, så utsikten min rekker såvidt til det nærmeste huset foran oss.

Kjipt vær. Kjipt humør. Sånn er det med den saken.

Jeg er ikke på jobb. Dagen i går var et sant lite helvete å komme gjennom. Ja, jeg kom vel ikke helt gjennom den heller, for jeg gikk hjem en time for tidlig. Spurte om å avspasere. Den timen og dagen i dag. Kjedelig å bruke de få timene jeg har til gode på sånt, men det er meg i et nøtteskall. Først prøve så lenge en kan, uten å gå hjem, så bruke opp både ferie og fridager fordi jeg ikke er helt god. Ikke pigg. Mangler energi. Deppa. Kall det hva du vil .. morro er det iallefall ikke.

Jeg er redd. Dattera er redd. Ho sier ikke så mye, men jeg leser jo statusene på facebook. Der er ho ganske rett frem og ærlig, og godt er det. Det er godt å få det ut. Jeg av alle vet jo det. Jeg leser litt mellom linjene også, og vet vel igrunnen at ho har det heilt for jævelig. Og hvem hadde ikke hatt det i en slik situasjon?

I morra har jeg heldigvis fri i turnus. Det er rart så mye en normalt kan holde ut, om en bare øyner en liten fridag langt der borte. Men denne ganga var det ikke nok med den dagen. Jeg er litt på felgen. Klarer ikke tenke på annet enn den forestående operasjonen, er helt fjern og har problemer meg å konsentrere meg. I går grein jeg på jobb. Måtte flere ganger inn på do og bare lot det stå til. Lot tårene renne i strie strømmer. En stund. Så ut igjen til de andre. Takk og lov for skikkelig god, vannfast mascara!

Har ingen planer for dagen. Men en hel haug jeg burde ha gjort siden jeg “bare” er hjemme. Foreløpig sitter jeg her, hører på regnet som plasker ned på utsiden. Takrennene klarer ikke helt disse mengdene så det renner ut over kanten, og det høres virkelig ut som om syndefloden har innhenta oss.

Fyttegrisen for et forbanna drittvær. Jeg hater det! Hadde det enda vært sol og blå himmel, da hadde sikkert det meste vært litt lettere .. eller kanskje ikke ..

8 kommentarer
    1. Jeg har ingen ord som kan trøste – men det mørket du er i nå kan ikke vare evig – det er ingen trøst det heller. Sender gode tanker og håper at du klarer å holde deg opp – og at noen er der og gir deg en god klem!

    2. Nå har jeg vondt av deg,skrekkelig å gå og være redd,kan bare si jeg tenker på dere. Gråværet om dagen hjelper ikke mye på humøret heller.Sender deg varme tanker

    3. hva skal man si?jeg føler med dere alle og det gjør vondt langt inn i hjerteroten å ikke kunne hjelpe.Sender uansett noen varme tanker og håper dere greier å kose dokke litt sammen før opperasjonen.klem fra Connie

    4. Jeg tror jeg kan sette meg inn i hvordan du har det. Det er vondt å se ungene ikke ha det bra uten å kunne “ta det bort”
      Ta vare på deg selv!!
      Klem

    5. Bruk tiden på deg selv, ingen andre en du selv kjenner hvordan kroppen din er, ingen kan komme og si du skal gjøre ditt og datt, forde om ting er bra for noen, så trenger det ikke fungere for deg:)

    6. Kjipe dager for tiden, Marit, men jeg forstår deg så godt. Ingen mamma vil at ungen sin skal ha det vondt, det skjærer i hjertet. Og jeg forstår også at dere både ser frem til og gruer til operasjonen, selv om en også må se på det som at nå får hun endelig hjelp og svar. Måtte alt snu seg til det positive for dere, det er mitt største ønske. Klem 🙂

    7. Synes du skal sitte der jeg og ikke stress med hva du skulle ha gjort. Livet er absolutt for kort til å stresse rundt, noe jeg selv endelig har skjønt.
      Og enhver mamma har det for jævlig , når det gjelder deres sykebarn, uansett alder. Vi er mødre til vi dør i alder av 90!!
      Håper virkelig at operasjonen henn går bra og det skjer positiv ting i livet deres.
      KLEM oversendes <3

    8. Grått her også og det har faktisk regnet i 27 dager i strekk nå ! mer enn nok å bli deppa av det, men du har jo også andre “gode” grunner til å føle deg nedfor både datteren din som venter på en livsviktig operasjon og alt styret på jobb med nedskjæringer. Har ikke sol å sende men sender deg noen gode tanker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg