Overraskende telefonsamtale

I dag ringte mobilen da jeg var på vei til jobb. Ikke det at det er en sjeldenhet at den ringer, selv om jeg
ikke akkurat er den som sliter ut telefonen ved å prate. Men den som ringte har aldri ringt til meg tidligere. Iallefall ikke uten hjelp.

– Hei. Jeg skal ha fri i dag. Vi hadde en fem minutters samtale, til jeg sa at jeg måtte inn på jobb. – Hvorfor det?
Jo, jeg måtte jo bare det. Sånn er det
å være voksen. Vi bare må liksom ..
Jeg fikk med meg alt de hadde lekt i dag, at ho hadde spist mange egg
og at ho hadde det veldig bra. Prøvde igjen å si at jeg måtte slutte å prate og begynne å jobbe nå.

Ho skjønte ikke helt det der. For i det siste har ho kunnet velge selv om ho vil være hjemme eller ikke. Noen som har det! To minutter etter at vi hadde sagt hade, ringte det igjen.

– Hva er den lyden? Jeg prøvde å forklare at det ikke var noen rar lyd i min telefon. – Det sier piiiip, piiiip. Da forsto jeg at ho sikkert ikke hadde trykket av samtalen da jeg la på.

Jeg forsøkte å spørre om mamma var der. – Nei, ho dusjer. Ok. Igjen forklarte jeg at jeg sto utenfor jobben og måtte si hade, og igjen la vi på. Det varte i et halvt minutt. Så ringte ho igjen.

Fortsatt kunne jeg ikke snakke med mamma’n. For mamma var enda på badet. Ho var ferdig med å dusje, men ikke kommet ut i stua. Og telefonen hang fast i en ledning ..

Etter en liten overtalelse forsto ho endelig at jeg virkelig måtte avslutte. -Javel da. Hade mormor. Glad i deg. :o)

Kan du tenke for en flott start på arbeidsøkta? Mitt lille barnebarn på bare fire år hadde klart å ringe til mormor helt aleine. Vet ikke hvem som var den stolteste av oss jeg. Ho er veldig flink i både tall og bokstaver. Teller til 20 på tre språk; norsk, litausk og engelsk. Kan alfabetet og kjenner igjen bokstavene i navnene til de ho omgås.

I neste uke skal ho på fireårs kontroll. På papirene de hadde fått måtte de oppgi om ho kunne telle til tre .. så jeg er helt sikker på at denne snuppa kommer til å imponere helsesøstera, og ikke bare mormora, som egentlg er litt inhabil her.

Da mora endelig kom ut av dusjen ringte ho også. Så populær har jeg nok aldri vært på så kort tid før. Vi fikk oss en god latter begge to ..

8 kommentarer
    1. Skjønn liten tulle som helt sikkert kommer til å gi mormor mange gleder å fine stunder:)
      Slikt gjør en mormor varm om hjertet:)
      goe knib<3

    2. Så koselig… det hender jeg snakker med barnebarna på telefonen, for det hender de “truer” mammaen sin til å ringe… barn er artige

    3. For en nydelig historie som varmet også mitt hjerte <3...totalsmelt <3...og kjære deg...ja...det er de små tingene(som er så store) i livet som skaper lykke <3
      For en herlig tulle, og ja...jeg er heller ikke i tvil...hun kommer til å trollbinde helsesøster <3

    4. julianogmamma: En blir jo rett og slett litt tussete av å være mormor! Mye verre enn da en hadde småtroll selv, og da er det ille. ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg