Frædda’ – og helg!

Eller helg og helg. Dette er av den avstumpa type helg for min del. Jobb i kveld fra 14 til 24, fri i morra, og på igjen søndag kl. 16. Ikke så mye igjen av helga da, men en fridag er bedre enn ingen fridag. Selv om denne lørdagen skal brukes til å hjelpe mellomste dattera og samboeren med å flytte. De der jeg kjøpte seng for, vettu.

Det flotte været vi hadde i går er gått over. Igjen er det grått og trist ute, og det regner. Selvfølgelig. Men det burde jo bare være greit for min del, for jeg bør virkelig få tatt et tak innforbi husets fire vegger nå.

Jeg har shoppa litt denne uka. Både nye gardiner til stua, puter til kjellerstua og noe annet unødvendig dill. Men tror du det er kommet opp? Nope. Det ligger trygt og godt i posene jeg bar det hjem i, mens vi fortsatt sitter her i den store stua uten noe for vinduene annet enn noen persienner hist og pist. Mangler et par gardinstenger, for de hadde ikke mer enn en av den jeg ville ha, skulle komme ny forsyning i går og de lovte å ringe når de var på plass. Enten her de glemt det, eller så kom de ikke .. så dermed kan de vel bli liggende en stund til i disse Kid-posene ..

Hybelkaninjakt, og det som verre er. Fyttigrisen. Jeg kan igrunnen ikke fordra å gjøre reint har jeg funnet ut i det siste. Det er jo dritkjedelig! Men så er det jo så godt når det er tatt da. Reint og ryddig hus som både lukter godt og ser pent ut. Selv om det ikke varer så lenge når en har en langhåret schæferhund i hus.

Ikke det at ho roter så forferdelig. Akkurat det må vi vel ta på egen kappe, men ho snøss. Alltid! Mer eller mindre, og nå starter vel snart de ukene vi kan legge under “mer”. Det er av en eller annen merkelig grunn når vi nærmer oss juletider. Og midt på sommeren da, men det gjør jo ikke så mye, for da er vi på hytta og bikkja er stort sett ute hele tiden. Skulle igrunnen ønske det var sommer hele året ..

Vel, jeg få vel prøve å komme igang. Til tross for at jeg kjenner på denne hodeverken som jeg har slitt med godt og vel en uke nå. Sikkert ikke noe alvorlig. Bare for mange tanker oppi der, hele døgnet. En blir sliten av sånt.

I går trodde jeg at jeg måtte kaste inn håndkleet og gå hjem fra jobb. Det blussa opp noe helt forferdelig en liten periode, som kjentes som en hel evighet, men jeg klarte nå å holde meg der. Jeg skal jo snart være borte en uke, og egentlig tror jeg det er det som gjør at jeg fortsatt henger med. Jeg kan ikke pingle ut mer enn nødvendig. Trenger jo ikke akkurat vifte med den røde kluten foran ledelsen, liksom rope ut: – Hei, her er ei dere absolutt ikke trenger i den nye organisasjonen. Ho er jo syk rett som det er. Og selv om ho jobber som fanken når ho er til stede, så hjelper jo ikke det bedriften noe særlig når ho ikke er der.

Hmmm .. til søndag stenger muligheten for å søke frivillig sluttpakke. Det nærmer seg dødsstøtet for noen av oss andre som prøver å klore oss fast til the bitter end. Jepp, det kjennes faktisk sånn ut, selv om jeg forsøker å ta en ting av ganga. Og jobben er faktisk ikke det viktigste akkurat for øyeblikket. Selv om den er særdels viktig for fremtiden ..

Ønsker deg en fin start på helga. :o)

6 kommentarer
    1. du har masse å stri med for tiden,ikke annet å vente da att du har hodepine ønsker deg god bedring.Liker ikke husarbeid jeg heller,men no har jeg iallefall støvsugd,vaske kan jeg gjøre en annen dag :))
      Du får prøve å slappe godt av den tilmålte stunden du har fri i helga

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg