Rådyre, unødvendige minutter

Jeg tror snart vi må bytte navn til familien Klump. Noen har de inni hodet, andre midt i trynet. Som meg. Trodde bare det var en sånn normal gammelmannsklump dette her, derfor har jeg bare irritert meg over den uten å tenke så mye mer over det. I hele 7-8 år. Men de siste ukene er det begynt å komme hår opp av denne greia, og da vettu, da klarer ikke jeg å holde fingrene vekk! Det klør og irriterer og jeg har forsøkt å dra ut dritten. Uten hell.

Dermed gikk jeg til fastlegen. Med en stor rød byll på det ene kinnet. Så ikke pent ut. Det er nesten sånn at når jeg ser meg i speilen så ser jeg bare denne her. Jada, vet det, det der er sikkert litt psykisk eller noe .. men usynlig er den iallefall ikke lengre. Legedama mi ville ikke fjerne den, for den satt litt for strategisk plassert visstnok. Ho har sikkert ikke så mye øvelse i brodering midt i trynet på flok. Dessuten fant ho ut, etter å ha belyst og klemt på dette her, at den satt litt dypt også. Ho anbefalte å gå inn til naboen. Et spesialistsenter.

Som den lydige pasienten jeg er tusla jeg inn der. Dette her var i forgårs, og det var ikke noe problem å få en time til en konsultasjon.

Jeg har vært der i dag. Klumpen var selvsagt mye mindre i dag, men det er jo sånn det pleier å være. Denne konsultasjonen må være noe av det teiteste jeg har vært gjennom noen gang. 500 kroner for .. ikkeno’? Jeg måtte fylle ut to A4 ark med personalia, hva jeg hadde feilt/feiler, medisiner m.m. Og det var jo fort gjort, for ikke noe av det jeg sliter med fins det piller for! Da jeg kom inn til kirurgen/legen eller hva han var, spurte han meg om akkurat de samme spørsmålene jeg just hadde svart skriftlig på. Jeg trodde i det minste han skulle kikke litt på denne tumoren min, som han kalte den. Men nei da. Han slang såvidt et blikk bortover til min kant, og slo fast at da kunne vi bare finne en time som passa ..

Vet ikke hvor lenge jeg var der inne. Men det var ikke mange minuttene! Bare en brøkdel av den tiden jeg måtte sitte og vente, og vente, og vente enda litt til på venterommet, før det endelig var min tur. En halvtime etter tidspunktet jeg hadde fått.

Tumor, en svulst. Ikke noe farlig fikk jeg beskjed om. Men det er jo ikke lenge siden vi fikk den beskjeden om en annen svulst også, så jeg vet ikke helt om jeg ble så beroliget av det akkurat. Kunne få time dagen før datteras operasjon, men da er jeg jo i Oslo. Dessuten får vi vel konsentrere oss om en klump av ganga her, tenker jeg. Så timen er ikke før i midten av desember, og inntil den dagen kommer orker jeg ikke tenke mer på dette her.

Begeret mitt er fylt opp på en måte. Såpass at det snart renner over ..

5 kommentarer
    1. skulle vært i Kristiansund og holdt litt rundt deg no,dette tregner du virkelig ikke no nei,hadde legen lagt litt govilje til kunne han/hun helt sikkert hjulpet deg med en gang så du slap en bekymring no.
      trøsteklem fra meg til deg

    2. Det var da måte på som du skal slite om dagen da 🙁
      Men er nok som legen siden, en helt vanlig tumor. Hadde en sånn på låret en gang, og hu opererte den ut med en gang. Gal dame 😉
      ER værre tingen du skal igjennom nå vedr dattern din og bruk all din energi på henne. For et trenger hun nå <3
      - K L E M -

    3. Forstår at det er litt mye om dagen…og du trengte ikke denne svulsten oppå alt det andre, og jeg forstår jo at du er engstelig, nettopp fordi du har hørt ordene før…og da hjelper det ikke at den type tumor som du har i ansiktet sjelden er noe annet enn godartet, heller ikke unormalt at det kommer hår opp av den greia….og du gikk jo til legen fordi du hadde plukket på den og ikke fordi den forandret seg veldig i farge eller str.
      Tror du gjør veldig lurt i å nå kun konsentrere deg om alt dere skal gjennom med den andre tumoren, du trenger å ha minst mulig annet og tenke på, porsjonere ut kreftene dine der du må.
      Tenker masse på dere <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg