Grunnlaget for vårens blomsterflor er herved lagt

Bedre seint enn aldri. Det virker nesten som om det er mitt motto nå. Alt blir utsatt i det lengste. Også løkplantinga. Hadde jo tenkt å gjøre det i helga, løkposene lå klar i ganga, men jeg tilbragte som sagt den etterlengta helga under pelspleddet, så da så ..

I dag derimot, måtte det bare gjøres. Det skjønte jeg allerde i går, etter kveldsvakta, da jeg kom ut til en fullstendig islagt bil. Uten skrape til og med, og uten et eneste cd-cover liggende. Her går det bare i musikk fra minnepinner og iPhonen. Og la det være sagt, sånne nymotens greier er særdeles lite egnet for å skrape is fra bilvinduet med!

165 løk er herved nedgravd i en temmelig kald jord. De øverste centimeterne var regelrett is, så det måtte løftes av og hakkes opp. For å få lagt det pent på toppen igjen. En drittjobb. Og det hjalp ikke stort at det regnet hele tiden heller.

Nå kan bare vinteren komme. Jeg gir faen. Har hodet fullt av elendighet og alt for mye å tenke på .. ting kan vel egentlig ikke bli stort verre enn det allerede er akkurat nå.

I fjor satset jeg på at 2012 kom til å bli et mye bedre år enn det som var. Vel, jeg tok feil. Det ble enda verre enn forgjengeren. Så nå må det vel snart snu? Kanskje 2013 er mitt år .. eller kanskje ikke ..

En blomstrende vår blir det iallefall.

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg