Ikke syk, men ..

Jeg har vondt i hodet. Ikke migrene, bare en ulmende, ekkel liten hodeverk som ligger der bak i nakken og plager meg. Og det har den gjort siden i går ettermiddag!

Overgangen fra kvelds- til dagskift er litt hard. Ferdig kl. 24 og på an igjen kl. 8 eller 9 er visst ikke helt noe kroppen min har lyst til lengre. Så i dag morges hadde jeg sykt vondt i viljen. Mye verre enn i hodet. Jeg forsøkte å innbille meg at det var hodeverken som var verst, at jeg igrunnen bare burde ha blitt liggende, men det gikk ikke .. Så etter å ha ligget sånn og psyka meg ned i halvannen time måtte jeg rett og slett opp. I full fart. For ikke å komme for seint til jobb.

En litt dårlig start på dagen. Jepp. Ikke slik jeg har lyst til å ha det, men i det siste så har det vært sånn både titt og ofte ..

At morgenen er blitt betraktelig lysere hjelper ikke. Hadde det vært opp til meg ville jeg hatt sommertid hele året. Det som er litt lysere på morrakvisten får jo ikke vi, som jobber fullt, noen som helst glede av. Kan jo såvidt se ut her jeg sitter midt inne i et digert lokale, à la åpent landskap. Og når jeg skal hjem igjen kl. 16.00 så begynner det jo allerede å bli mørkt. Fyttigrisen! Jeg kan ikke fordra denne årstiden egentlig.

Jeg er lei. Har lyst til å dra på ferie. Vekk fra alle bekymringene og elendigheta. Vekk fra regn og surt høstvær. Jovisst kan det være flott, innimellom. Men det er bare så synd at de periodene kommer så sjeldent, og at det lille dagslyset vi har er over når jobben er slutt for dagen.  

November. Jaja, det er jo ikke så lenge til det snur igjen, og vi går mot lysere tider.

Tror jeg er litt høstdeppa egentlig. Men det er sikkert medfødt. Har vel alltid vært sånn. Overtatt etter pappa, bortsett fra at han var mye verre. For han tente lys og telte ned dagene til bedre og lysere tider. Der er ikke jeg. Ikke enda. Og egentlig er det jo bare tull å være sånn også, for vi kan jo ikke gjøre en dritt med det uansett.

6 kommentarer
    1. I mørketiden er det viktig med noen lyspunkter også,håper derfor att dere får knallvær til helgen så dere kan finne på noe hyggelig sammen medan sola skinner :))

    2. Ja, det har blitt mørkt tidlig om ettermiddagene nå. Og når man sliter med andre ting så går været mye hardere innpå en.
      God bedring iallefall! 🙂

    3. gerdziegler: Heldige du! :o) Tror igrunnen jeg er født i feil land. Skulle nok bodd en plass der det var sol og sommer hele tiden!

    4. Jeg elsker høsten og vinteren. Hvorfor?
      November ? jeg klipper feriefilmer mine.
      Desember ? vi sitte ved peisovn, drikke te og se feriefilmer.
      Januar ? vi planlegge for nærmeste ferie.
      Februar ? det er karneval (hos oss i Tyskland) …
      Mars – Vår, og vi gleder oss til ferie på sommer …

    5. Skiftarbeid har jeg aldri likt og kan tenke meg at det er veldig tungt og da blir det jo ikke noe bedre av at været er slik det er i dag.

    6. Skiftarbeid er vel ikke så sunt heller når man “kommer litt opp i åra” Jeg hopper gladelig over vinteren jeg forøvrig, rett fra høst til vår hadde vært noe, muligens med ei uke vinter og snø til jul :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg