Noen kommer – noen går

Eller .. tja, hva skal man kalle det egentlig? Vekk med de som ikke gir meg noe, på jakt etter noe nytt. Eeeeh. Det hørtes litt rart ut det også. På jakt etter noe nytt. Hørtes ut som om jeg er på sjekker’n! Skrekk og gru, så galt er det da ikke fatt, igjen ..

Jeg har opprydding. I vennelista min, både her og på Facebook. Så noen har forsvunnet, mens andre er kommet til. Jeg har hatt en aldri så liten høstjakt på blogg.no og prøvd å spore opp bloggere som skriver om ting som interesserer meg. Allsidige bloggere, gjerne fotointeresserte, reiselystne, interiørelskende mennesker. Men de må helst gi litt av seg selv også. Helt overfladiske blogger, som kunne vært skrevet av hvem som helst er ikke så veldig interessante. Mener jeg.

Til nå har alle svart ja. Lurer på om det bare er av ren refleks. Trykk og godta alt. Omtrent som “liker” på Facebook. Jeg slipper ikke inn hvem som helst på mine vennelister, bare så det er sagt.

Jeg får masse venneforespørsler fra veldig unge mennesker her inne. Både gutter og jenter. Fra 12 år og oppover! Lurer litt på hva de vil med meg og min blogg. Bare bloggnavnet burde jo skremme dem vekk øyeblikkelig. Eller alderen min. Jeg kunne jo nesten vært bestemora deres ..

Har du opprydding i nettvennene dine innimellom?
Eller godtar du alle forespørsler og lar vennelista vokse og vokse?

8 kommentarer
    1. Opprydding i vennelisten er nødvendig, og man skal jo like å lese bloggen til andre. Jeg er også kresen hvem jeg legger til og svarer nok mer nei enn ja på venneforespørsler… er jeg usikker kan jeg godta og se hvordan bloggen er…jeg er glad jeg er av vennene dine her på bloggen fordi du skriver såpass allsidig…:))

    2. Jeg synes, at ekte vennskap betyr noe mye mer enn facebook eller annen social media.
      Men jeg synes også, at “overfladisk” vennskap kan hende gror…
      Takk for vennskap 🙂
      Hilsen sørfra

    3. Jeg er alltid litt kresen ja. Må være noe som interesserer meg. Jeg skaffer meg ikke venner for å få lesere selv. Men takk for at jeg fortsatt står på lista di 🙂

    4. Håper jeg får fortsette som din venn :))
      Jeg har nok slettet noen jeg også og jeg er kritisk til hvem jeg vil ha på vennelista mi,for meg betyr venner og kvalitet mer enn mengde og plasering på topp 100 :))

    5. Helt enig med deg….noen ganger må det ryddes litt. Slettet en gang over 50 venner fra facebook. Hvorfor skulle jeg være venn med noen som gikk forbi meg uten å hilse når jeg møtte de på gata?
      Jeg godtar heller ikke de yngste bloggerne, har rett og slett ingen interesse av deres intetsigende blogger.

    6. Jeg er ganske nøye med hvem jeg er venn med, både her og på facebook.. Her på blogg legger jeg til venneforespørsler fra de som jeg liker bloggen til.. Og på facebook legger jeg ikke til mennesker som jeg ikke ville ha hilst på om jeg treffer de på gata…..:-)

    7. hmm burde kanskje rydde litt på blogglista, tror det er mange der om faktisk ikke blogger lenger. Jeg avviser konsekvent alle under 18 og alle hannkjønn hihi og på facebook har jeg bare folk jeg kjenner, så det er ikke så alt for mange nei ;0)

    8. Hei på deg – har samme “problemet” her. Jeg er 42 år og får nesten daglig venneforespørsler i aldersgruppen 10-14 år !!! Jeg godtar ikke…. og det er ofte de som sender kommentarer som: Kommentar tilbake? Irriterende…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg