Regn, heteturer og en enslig fridag

Jeg har vondt over alt. Sånn er det med den saken. Var drittrøtt da jeg endelig kom hjem i går, men sove, nei det var helt umulig. Så jeg har ligget der og vridd meg i halve natt og vel så det. Varm, kald, iskald .. av og på med dyna. Herregud, så lei jeg er av dette!!

Men jeg har jo hatt et aldri så lite opphold da. Fra beskjeden om datteras sykdom kom. Kanskje det er sant at en ikke får mer enn en takler likevel da. Selv om det føles som om jeg har hatt i overkant de siste årene.

Ho er jo like syk nå. Men på en litt merkelig måte har vi vel vent oss til tanken. Og da vettu, når det roa seg, så kom heteturene tilbake for fullt. Om enn på en litt annen måte. For nå er de ispedd isnende kulde innimellom. Det er så tennene klaprer i kjeften. Selv om jeg er pakka inn i både armkrok og pelspledd. Da er det bare å vente på at det skal snu, og neste hetetur skal overta.  Jeg tror jeg trenger ny termostat eller noe sånn. TIl jul, kanskje?

Egentlig skulle vi vært ute på hytta nå. Stengt av grillbua med ei presenning, og fått opp alle putene fra båten. Slik at vi kan gi beskjed til båtopplaget at de bare kan ta vår litte farkost nå. Men regnet øser ned, og det frister ikke akkurat med en båttur på nåværende tidspunkt. Lurer på når vi skal få gjort det? Snart ligger vel vår båt muttens aleine nede på båtplassen, stakkars.

Åsså var det de dørene da. Foreløpig har de bare fått grunning, for den tidlige arbeidsstarten i går ødela første strøket. I dag kjennes det ikke ut som om det blir noe av det heller. Iallefall ikke forløpig, og om jeg drøyer det for lenge så blir det jo alt for mørkt.

Mørketid. Ja, jeg vet jo ikke om det akkurat kan kalles det her sør. Men jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er alt for mørkt for tia. Fra tidlig ettermiddag til langt ut på formiddagen dagen derpå. Kan ikke si at jeg liker det heller. Takk og lov for at jeg ikke bor i nord, da tror jeg rett og slett jeg hadde vært død for lenge siden.

Jepp, det var dagens sure oppgulp fra den overgangsbefengte kjærringa i sør. Håper du har hatt en mye bedre start på dagen enn det jeg har ..

2 kommentarer
    1. fruensvilje: Tenk om jeg bare kunne fått litt østrogen ja .. da hadde nok livet vært litt annerledes! Men alle har vel noe å slite med, dette er en av mine ting.
      Litt regn hørtes helt ok ut. Her er det helt andre mengder enn litt! ;o)

    2. uff jeg føler med deg,min første uke på muritun var slik men så fikk jeg østrogen igjen :))jepp alle hetetokter er borte vekk hos meg no.
      Men vi har fått litt regn,bittelitt da ikke mer enn att jeg fint kunne gått en tur uten paraplyen:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg