Mandagstema # 62 – Elektronikk

De har nok ikke helt den samme bruk og kast-mentaliteten som oss.  
Men mobiltelefoner hadde de. Selv midt inni tjukkeste Gambia.
På markedene flommet det over av telefoner, en del eldre enn våre modeller, men dog ..
En mobil er en mobil, og det er kult.
At det var særdeles dårlig dekning spilte mindre rolle

 

Jepp, det var mitt bidrag til ukens mandagstema hos Helene.
Flere finner du her:

 

God formiddag, og god mandag, forresten.
Her flommer vannet ned fra oven, og det er veldig høst ute.
Jeg har en kubikk med jord som ligger utenfor, i en lånt tilhenger,
og det burde vel ha vært lessa av snart.
Men det blir nok ikke noe i dag, kanskje i morra heller?
Jeg jobber kvelden denne uka, og uten konkrete planer blir det vel en del sløving på dagtid,
men i dag skal jeg være med dattera og handle inn til selskap.
Barnebarnet mitt blir fire år til torsdag.
Ufattelig hvor fort tiden har gått, synes nesten det var i går
jeg så henne komme til verden.

Håper akkurat du får en fin start på uka.
Klem fra meg.

7 kommentarer
    1. Kjempefint motiv.
      Ja, hva gjorde vi da vi ikke hadde mobil? Vi klarte oss da også, mens det nå nesten er verden undergang å være uten.
      Ha en fin uke:-)

    2. Mobiltelefoner har blitt en dyd av nødvendighet ja ! Jeg sendte forøvrig inn alle våre gamle til pantmobilen.no og de som fortsatt er brukbare går sannsynligvis til land som Gambia, resten blir resilkulert 🙂
      Ønsker deg en god start på uka, jeg har sydd en damekjole og senere skal jeg…kanskje ! male taklistene i gangen ;0)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg