Etter to ukers slanking

God morgen. Her starta dagen med veiing og måling, og ærlig talt må jeg si at jeg er litt skuffa. Etter å ha spist så lite, bare såvidt en bitteliten klatt med middag de fire siste dagene, så bude vektnedgangen ha vært mer enn 0.8 kg!! Ikke det, jeg visste jo at det ikke kom til å fortsette i samme fart som første uka, men likevel ..

Det er nesten så jeg mister håpet.
Og motivasjonen. Men jeg må prøve å fortrenge det der, for jeg føler meg jo bedre. Mye bedre. Nja, kanskje ikke akkurat i dag da, for jeg er så lemster etter vedstablinga i går at jeg har vondt over alt. I alle de musklene jeg ikke visst jeg hadde …

Ellers går det veldig bra. Jeg er ikke sulten, jeg klarer fint å sitte ved siden av andre som spiser, både mat og godteri, uten at det frister. Det verste er at det er litt kjedelig.

Oppsummering etter to uker: Vekta har minka med 5,7 kg og til sammen er jeg blitt 28,5 centimeter mindre, Merker det spesielt godt rundt midjen, halsen og ankel/legg.

10 kommentarer
    1. Hvilket pulver går du på?
      Jeg tenkte 2-3 uker med pulver + spise middag og trenger tips til type pulver.
      Syns du er kjempeflink og standhaftig, blir inspirert 🙂
      Linnea

    2. Hei, du skal ha det at du er standhaftig og he ståpåvilje…Men kjære du; på sikt ekje dette måten å gå ned i vekt på. Du må gjerne gjere slikt ei veke eller 2 av og til, men 550 kalorier per dag e ingen ting å leve av. Jaffal om du he tenkt gjere meir enn å sitte i sofaen. Det einaste som, ej he tru på, som hjelper på sikt er å ete sunn kost, kose sej litt av og te og mosjon. Ein trenge ikkje gå på helsestudio eller slikt men gå, sykle, svømme, danse, etc + at styrketrening som gir styrke i muskulaturen e nesten alfa omega for å forbrenne fett. Ej sjøl like ikkje styrketrening, men he funne ut at det e eit must og trur endelig på det mange he fortalt mej. Og ej snakke ikkje om å bli vektløfter…ej snakke om å styrke hovedmuskelgruppene. Det kan gjerast med enkle øvelsar heime på stovegolvet. Uansett, ej hadde nok trengt ein “rensekur” ej også…Men, hadde neppe klart meir enn maks 3 dagar. Lykke til vidare og tenk over ka du held på med! Klem

    3. Anne Marie: Ja de fanga vel opp et ord om mat eller noe, og hang seg på! Nesten litt skummelt noen ganger med de reklamene .. Jepp, vet at vannet går først. ;o) Og gjett om jeg er glad for at jeg er kvitt det!! Har strevd ganske så mange måneder med akkurat det problemet gitt .. Og ja, jeg har ikke tenkt å fortsette på pulver akkurat, men helt alminnelig mat som alle andre spiser, i mindre porsjoner.

    4. Beklager – men nå ler jeg så tårene triller – og det er ikke av innlegget ditt.. men under har du fått med en flott reklame for “spice.no”… Tilbake til det du skriver.. først går vannet i kroppen ganske så fort – så er det fettet som skal til pers og det tar sin tid. Du må huske å gå ned på en måte du kan leve med på sikt:)

    5. Elisabeth Oliegreen: Hehe .. Har bestsemt meg for at jeg skal sprekke til lørdag. Kan jo ikke være på Oktoberfest uten å drikke øl og spise bratwurst! ;o) Men frem til da er det fortsatt shake til alle måltider, bortsett fra middagen. Er blitt vanvittig billig i kosten, er jo mett etter en miniporsjon! Men så spiser mannen for tre da .. går litt opp i opp det der. ;o)

    6. Syns du skal være kjempefornøyd jeg, så mye på to uker er jo kjempebra! Et gjennomsnitt på nesten tre kilo pr uke er mye! Ønsker deg lykke til videre, det viktigste er jo at du føler deg bedre og ikke hvor mange kilo som forsvinner vet du. Ha en fin søndag, klem:-)

    7. Kjempe flink er du Marit. Stå på ikke gi opp, om du sprekker en dag eller to så gjør ikk det noe.. Snakkes snart.

    8. Sirdalsrypa: Ja, det var det da .. men vannet forsvant jo fort da. Og det er jo kommet på de siste halvannet årene.Vanndrivende hjalp jo ikke stort, så dette var jo en grei løsning på det. Jeg som ikke hadde vannopphopning i kroppen da jeg var gravid en gang. Rart som en blir med årene ..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg