Sol og jobbeutedag

I dag starta vi motorsaga 10.15. Måtte få delt noen overliggere av noen sykt lange vedkubber, som ikke gikk inn i ovnene, før vi tok fatt på stablinga av det nye. I går ble det nemlig ikke noe av de planene vi hadde. Vi gikk ut og kikka på haugen som var levert rett utenfor inngangsdøra, dekka det til og gikk inn og satte oss i sofaen heller .. ;o)

Har verken sett eller hørt noen til han på hybelen i dag. Spørs om ikke vi tok livet av ham med dette bråket sånn midt på natta. Han har jo en helt annen døgnrytme enn oss. Kommer hjem mellom to og fire på natta og sover til det vi betegner som kvelden. Omtrent som sønnen min når han er hjemme .. det er derfor vi vet dette her, for vårt soverom ligger i hel andre enden av huset, så der hører
vi ikke en dritt.

Drømmemannen fikk fri fra vedstablinga. Han passer ikke til sånt. Det er kjedelig og grusomt, synes han. Noe han egentlig mener om det meste som likner på arbeid, Jeg synes det er helt ok, tilnærma koselig skal jeg være helt ærlig. Og når en i tillegg tenker på det som trim så blir det jo bare enda bedre. Dessuten var det ikke noe vits i å tusle rundt her begge to, da hadde vi sikkert bare gått i veien for hverandre. Så jeg dytta mannen inn i garasjen, så han kunne få hengt opp noen skap, og rydda i verktøyet som han aldri finner når han trenger det. Når vi bare får kvitta oss med en del søppel til uka, så er det faktisk ikke umulig at vi. på sikt, skal klare å få inn bilen igjen.

Det er noe merkelig med denne garasjen vår. Den blir alltid så full og dritt og lort fra våren en gang og frem mot vinteren. Lurer på om det er et fenomen som bare forekommer hos oss, eller om andre også har det slik ..

I går måtte jeg forresten skrape is på morrakvisten. Det er unødvendig arbeid det! Spesielt når bilen står parkert 50 cm fra garasjeveggen. Enda en ting som snart er klart for dårligere tider altså.

Vi har hatt så fint vær her i dag at vi spiste lunsj på terrassen. Slett ikke verst til å være midt i oktober. Jeg har dessuten begynt på et aldri så lite prosjekt utenfor huset. Hvordan det til slutt kommer til å bli vet jeg ikke helt ennå, men jeg har en plan .. ;o) Trenger bare et par lass med jord, noen busker og blomsterløk, så blir sikkert alt så flott atte .. til våren en gang.

I mangel på store, flotte, runde stein ble det noe helt annet. Drømmemannen er overbevist om at jeg har klikka nå, men det får så være. Han kan jo ikke se for seg de bildene jeg har i hodet mitt, dessverre, så jeg skjønner jo at det ikke ser ut som det lureste jeg har gjort dette her. Men jeg tror han skal bli positivt overraska når han ser helheten, og ikke bare henger seg sånn opp i dette her på toppen av haugen. Og om jeg mot formodning tar feil, ja, så er det jo bare å spa det vekk igjen. Ikke verre enn det.

God lørdagskveld til dere der ute. Håper dagen deres også har vært fin. :o)

7 kommentarer
    1. Mima: Lunsj og lunsj, Jeg holder meg fortsatt bare til flytende føde, bortsett fra litt middag da, som er en porsjon tre ganger mindre enn det jeg pleide omtrent. Men da er jeg mett, selv om jeg har lyst på myyyye mer. Middag er det beste jeg vet!

    2. fruensvilje: Det dumme er jo at vi fikk to store sekker, men vi har jo ikke noen plass til å sette de slik. Derfor altså .. Ja, det bedet har jeg også stor tro på. Blir gøy se når det blir ferdig en gang.

    3. kan ikke si jeg liker vedstabling jeg heller :))men no er vi så heldige å ha en vedkløyver som hiver dei ferdigkappa kubbene rett opp i storsekken :))
      Beddet ditt blir garantert kjempeflott,liker kanter av runde stokker eg da :))

    4. Høres ut som du har hatt en driftig dag ;D
      Koselig med lunsj ute, må passe på før det blir for kaldt : )
      Ha en koselig kveld ; )

    5. Vedstabling er god trim, og du har vært effektiv ser jeg. Har gjort nok av stabling før… Det var om å gjøre å stable veden både så det så pent ut og sånn at den ikke ramla i hode på meg :o))
      Er det ikke deilig at det er så fint vær og relativt varmt at man kan sitte ute… Jeg satt ute i sola på balkongen lenge i dag, og det var så deilig. Håper på mange flere sånne dager utover :o))
      Ha en fortsatt fin lørdagskveld :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg