Et forsøk på å minske volumet

 

Nå var rett og slett tiden inne. Jeg har tenkt og tenkt og tenkt i lange tider, men det har liksom aldri passa. Det gjør det sikkert ikke nå heller, egentlig. For passer det noen gang å begynne å slanke seg? Spise mindre og sunnere, for ikke å snakke om å ikke spise i det hele tatt?

Jeg har valgt det siste alternativet her. Som en kick-start. Jada, jeg vet det meste om slanking, fasting, vektnedgang og -oppgang. Også at det blir påstått at en ødelegger stoffskiftet ved slike ting som dette. Men, nå er det riktignok lenge siden jeg har gjort en innsats for å finne frem til min opprinelige kropp inni dette fettlaget, tidligere tok jeg en slik fastekur med jevne mellomrom. Og mitt stoffskifte er det dessverre ikke noe galt med. Dessverre sier jeg, for om det bare hadde vært noe galt her så kunne en kanskje ha funnet ut hva som feiler kroppen min. For god er den ikke.

Nå er jeg litt lei av leger som ikke finner årsaken til alt det vonde. Begynner å lure på om alle har det på denne måten når de nærmer seg 50, det er bare det at ingen sier noe .. Legen har ikke nevnt noe om slanking, jeg har ikke høyt kolesterol eller blodsukker. Alt er helt perfekt! Nemlig. Men kroppen er hoven, vond og oppblåst. Noen ganger har jeg til og med problemer med å gå og jeg vil ikke ha det slik lengre!

At en stort sett mister vann i løpet av en slik kur som dette, ja det høres helt perfekt ut, spør du meg. Kanskje det er mer effektivt enn de vanndrivende tablettene jeg må ta. Sånn på sikt. Er jeg heldig, så klarer jeg å gjennomføre dette, og legge om kosthodet litt etter litt. Forhåpentligvis følger drømmemannen etter, når jeg bare er ferdig med de første to ukene på kun flytende føde ..

Ble anbefalt Allévo av ei venninne som har hatt slankeoperasjon. Det var dette som smakte best, i følge henne. Og det smakte iallefall mye bedre enn det jeg kan huske fra flere år tilbake. Herbalife, Nutrilett og slike ting som alltid har vært i hyllene på apoteket eller helsekosten.

Spesielt godt ble det når jeg rørte det ut med stavmikseren. Litt verre når jeg skal ha det på jobb, og bare står og rister det sammen. Men, men, jeg gidder ikke gjøre noe stort nummer ut av det, så det får bare være litt klumpete og ekkelt de gangene. Men så har jeg jo noe å glede meg til jeg kommer hjem igjen ..

Foreløpig har jeg overlevd dag en uten problemer. Hehe, skulle vel bare mangle også, at ikke viljestyrken holdt til et par dager. Jeg er ikke sulten, men har litt vondt i hodet. Og det kan ikke komme av at jeg ikke har drukket nok. Kanskje det er været, dagen i seg selv, eller bare normalen. Jeg hadde det jo slik hele forrige uke også. Og da fikk hjernen iallefall mat!

Jeg tar en dag av ganga, og så er det faktisk ingen skam og snu ..

7 kommentarer
    1. Du er goe:) Jeg har gjort flere av de kurene opp igjennom årene men klarer liksom aldri å følge de helt ut etter noen uker er det tilbake til det vanlige:)
      Ha en fin dag og stå på:)
      goe knib<3

    2. Så synd Marit, ja da er det jo like greit å begynne nå. Kjenner jeg oss rett så spiser vi litt for deg alle sammen, er vel derfor vi er som vi er. Men har også en plan på å finne kroppen min snart, helst til jul el vertfall før neste sommer :-)) Masse lykke til, heier på deg kjære svigerinne.
      Ps, jeg må prøve tipset om å bruke stavmikser, hørtes lurt ut, er litt ekle de klumpene.

    3. kanskje du skulle hatt en time med en kostveileder og hvem hvet det kan jo være fibromyalgi også.
      Du kan få tatt div prøver for å se om du mangler et stoff i kroppen eller om du har matintoleranse mot enkelte matsorter.Alle disse tingene henger ihop med hvor mye en legger på seg eller sliter med andre problemer

    4. Jorunn: Jeg skal jo ikke på noen fest, Jorunn, for jeg jobber kveld hele uka. Derfor er jeg særdeles usosial, og da passa det greit å begynne denne uka. Kos dere med all den gode maten, og spis gjerne litt for meg og .. begynner å bli rart å ikke tygge på noe ..

    5. Alt handler om viljestyrke, og du kan gjøre akkurat hva du selv vil, bare viljestyrken strekker til. Den må du nok styre selv. Men det er jo fint å vite at du har evnene til å gjøre en forskjell. Ønsker deg lykke til med slankingen. (:

    6. Enig, dette er det pulveret som smaker best, men veldig dum dag å begynne på vi skal jo på kake og smørbrød fest 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg