Årets første høststorm

Det er høst. Skikkelig høst. Regnet plasker mot vinduene, vinden uler og trærne svaier utenfor. Vi har satt på både varmekablene nede i kjellerstua og varmepumpa oppe i stua. Så nå er det bare å glede seg til strømregninger både to og tre ganger høyere enn det vi har hatt i sommerhalvåret.

Jeg er utrolig glad for at vi fikk opp jolla forrige helg. Dessuten gjør det jo helle ikke noe at hagemøblene på hytta er rydda inn. Det er godt å slippe og tenke på hvor de hadde tatt veien i denne vinden. Det er så ille at jeg vurderer å trille inn søppeldunken igjen, for innen den blir tømt i morra tidlig er det stor fare for at all søpla vår ligger spredd nedover i bakken.

Helt normal kan jeg tydeligvis ikke være. For nå har jeg aller mest lyst til å kjøre ned til byen og se om sjøen slår over moloen, og bryggene, der nede. Er veldig facinert av sånt. Har vært det helt siden jeg var liten. Uvær og tordenvær. Å si at jeg elsker det er vel å dra strikken litt langt. Men det går an å være betatt av elendigheta, selv for et sommermenneske som meg. Bare det holder seg langt unna sommerferien min.

Egentlig er det vel natta nå. Selv om jeg ikke føler det store behovet for å legge meg, er det sikkert ikke en dum ting å gjøre. Jeg har jo ikke tenkt å sove vekk hele morgendagen akkurat, slik mange andre som jobber kveldsskift har for vane å gjøre. Da har en jo aboslutt ikke noe igjen for å ha fri på dagtid.Nei, det er nok best å finne senga, og håpe at jeg klarer å holde kjeft slik at jeg ikke våkner drømmemannen. For han, stakkars, skal jo stå opp igjen om drøye tre timer ..

Vi tastes etterhvert. God natt. :o)

8 kommentarer
    1. fruensvilje: Nei, kanskje ikke jeg heller. Men han gjorde tydeligvis det, og lovte å gå ut etterhvert og ta et bilde så mamma kunne se. ;o)

    2. fruensvilje: Fant ut via facebook, at jeg ikke skal klage mer. Sønnen er i Nordsjøen og der går vinden i 45 knop og bølgene er 15 meter høye!! Det kaller jeg storm det! Hørtes ikke ut som om han var speiselt bekymra, så da får jeg la vær å tenke på akkurat det. Det skal jo tross alt være arbeidsplassen hans en god stund fremover også ..

    3. såpass,uff det høres ikke det grann koselig ut.Jeg elsker høsten men den skal være nydelig slik vi har det nå her inne i Valldalen:))håper stormen går fort over så dere også kan få litt finvær

    4. Er det sånn på Sørlandet ja, jeg gruer til den første høststormen.. Som regel kommer den når jeg er hjemme alene i elgjakta og jeg liker ikke å være alene når stormen uler rundt hushjørnet. Idag er det kjempefint høstvær med sol her og en får nyte hver dag nå. Håper du har sovet godt inatt, ha en kjempefin dag:-)

    5. hehe forstår deg godt for akkurat nå kan jeg nesten ikke vente med å flytte til Lista og virkelig føle på været :)) Det blåser litt her også, men ikke på langt nær slik det blåser ute ved kysten.
      Ønsker deg en fin fin dag Marit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg