Før og nå

Dette bildet er tatt på på 70-tallet ..
Da vi enda lå fritt og greit og helt aleine på toppen.

Dette tok jeg tidligere denne uka.
En radikal forandring, ikke akkurat til det bedre, spør du meg.
Men sånn må det vel bli når den ene generasjonen blir større enn den andre,
og alle vil ha sin del av sommerparadiset de er vokst opp med.

 Her er hele klanen samla på en plass.
Om sommeren vel og merke.
Ellers ser vi ikke så mye til hverandre, selv om vi bor i samme by.
Merkelig det der, og vi er jo ikke akkurat en stor familie.
For dette er alt jeg har!

Men generasjonen etter meg har til nå vært særdeles produktive.
Allerede er det seks barn fra 0 til 5 år her,
 og da har bare tre av tolv begynt å produsere arvinger.

Lurer på hvordan det skal gå, når hyttearven skal fordeles videre.
Om de har råd til å overta det da.
Akkurat på det punktet kan det jo være en fordel å være mange,
slik at arveavgiften kan fordeles litt på hver.
Men å fordele bruken av hyttene kan jo by på mange utfordringer.
Godt ikke det er mitt problem ..

Å eie noe sammen med noen er ikke lett.
Jeg ville ikke ha hytta sammen med min eneste søster,
og det ville tydeligvis ikke mine kusiner og fetter på nabotomta heller.
Derfor endte det opp med fem hytter her, istedenfor to.

Tomtene og bryggene har vi sammen.
Min søster og jeg på den ene,
de tre søskenbarna på den andre.
Men med godt over tre mål på hver tomt så burde jo det gå greit.
Bryggene har vi bygd helt inntil hverandre,
men det er likevel mitt og ditt her,
selv om det fysisk ikke er satt opp noe skille.

Det ble ikke noe hyttetur på oss i helga.
Været frista ikke til sånt i går ettermiddag, så det endte
med et kinobesøk og sushi istedenfor.
Men nå er vi klare for en dagstur.
For å få rydda inn hagemøblene og diverse andre løse deler,
før vinterstormene setter inn.

Som alltid tror jeg jo at vi skal ut igjen snart.
Minst en helg eller to,
men av erfaring vet jeg jo at det sjelden blir noe av de planene.
Derfor er det like greit å få rydda nå.
Få tatt opp jolla før den synker.
Dekka til badestampen.
Tømt blosterpotter og -kasser.
Så slipper vi iallefall å sitte her og irritere oss over
at vi ikke gjorde det sist vi var ute ..

God lørdag til dere.
:o)

2 kommentarer
    1. Ja der var det store forandringer:)godt å ha sin egen hytte,jeg ville heller ikke delt hytta med flere.Greit nok låner vi bort hytta vår,men det blir ikke det samme som å eige ilag.
      Håper dere fikk en tur til hytta i dag da,vi snakka selv om å ta en tur på setra og sette på vintergluggane:))men enn så lenge ser det ikke ut til å bli i dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg