Ti kroner og et smil

I dag har jeg vært busspassasjer. Og det er rett og slett ikke hverdagskost.. Jeg hater det. Men noen ganger er man liksom bare nødt, og i dag var en slik dag.

Hadde en plan om å luke i hagen. Klippe plenen og riktig utnytte tiden før regnet kom. Men mens jeg satt der, med morrateen og glodde ut på den overgrodde haugen, fant jeg ut at jeg skulle bestille en time hos frisøren. Ho pleier alltid å ha så fullt denne her frisørkusina mi, så nå skulle jeg liksom være ute i litt god til. Eller noe sånn ..

Ringte 11 og fikk time 12! Juuhuuu .. da ble det fart i kjærringa. Kanskje litt for mye fart, for da jeg kom på busstoppet hadde jeg ikke nok kontanter. Bare 33 kroner, og det ante meg at denne billetten kosta mer enn det .. Spurte den eneste dama som sto der, hva billetten til byen kosta, og ho mente det var 33 eller 35 kroner. – Håper det er 33 da, sa jeg. Så begynte ho å leite i veska og frem kom en tier!– Værsågod, det er litt dumt om du ikke kommer med, sa ho, med et smil om munnen.

Sjåføren var sur som bare fy. Jeg måtte nok ha gått av igjen om jeg ikke hadde hatt nok penger. Spørs om jeg hadde rukket timen da. Jeg leverte tilbake de overskytende 8 kronene og takka pent til dama. Følte meg litt teit, som en tigger omtrent, selv om jeg ikke helt tror de har samme følelse der de sitter og rister på krusene sine i hele sentrum av Kristiansand. ..

Ny sveis, litt lettere til sinns .. iallefall sånn utad ..

6 kommentarer
    1. Det er jammen ikke ofte at folk er så vennlige og hjelpsomme når man skal ta offentlig transport midler. Har aldri opplevd det selv i alle fall, men godt for deg :o)) Det er deilig å komme seg til frisøren, og fornye frisyren med jevne mellomrom!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg