Orka ikke forflytte oss


Nydelig solnedgang i kveld

Vi skulle egentlig flytta hjem i dag. Sånn mer eller mindre for sesongen, og bare komme ut noen helger innimellom. Før vinteren slår til for alvor liksom. Det er jo det vi tror hvert eneste år, likevel ender hyttesesongen for oss når vi pakker med oss tingene i august en gang. Når vi først er kommet hjem så blir det veldig, veldig vanskelig å returnere hit igjen. Av en eller annen ukjent grunn. Kanskje er vi egentlig metta på dette hyttelivet, uten at det går opp for oss, før vi har kommet hjem til sivilisasjonen igjen.

Men vi klarte altså ikke å komme oss hjem i dag. Ingen orka tanken på å pakke sammen, rydde vekk og vende nesa mot huset vi ikke har bodd i på to måneder. Så sånn endte den planen.

Bua er herved under tak. Det mangler bare vannbord, listverk og litt maling her og der. Drømmemannen har stått på som en helt de siste dagene, så han ligger helt utkjørt på sofaen, fryser og føler seg ikke helt pigg. Får håpe det er raskt forbigående. Han pleier ikke være av den sykelige sorten, men når han først er det så er det mye sukk og stønn. Som mannfolk flest ..

Jeg er kanskje ikke den rette til å uttale meg om det der lengre. Burde nok hatt vett til å holde kjeft. Den friske dama som sjelden feilte noe som helst, er en saga blott. Kan nesten ikke huske hvordan det føltes å ha det sånn. Gud, det må egentlig ha vært deilig! Egentlig ganske trist at en ikke satte pris på det, mens det var så greit. Vet ikke om det bare er meg, men jeg tok det selvsagt som en selvfølge .. og jeg trodde jeg skulle fortsette livet mitt sånn. Iallefall til jeg ble nærmere 80!

Godt en ikke vet hva fremtiden bringer. Eller kanskje alle burde ha fått et lite innblikk i fremtidens elendighet. For da hadde en nok tenkt litt mer positivt og lystig på livet, der og da, mens det fortsatt var ganske enkelt og greit helsemessig.

I morra skal jeg til legen igjen. Sikkert for å høre hvor fine alle blodprøvene var .. jeg fatter ikke helt hvordan det går an å føle seg så lite pigg når alle prøvene er så fantastiske. Egentlig feiler jeg sikkert ikke en dritt!! Bortsett fra litt høyt blodtrykk da, men det holder forhåpentligvis på å stabilisere seg igjen. Men jeg føler meg rar, svimmel og kvalm for tia, veldig ubehaglig og enda mer irriterende!! Og nei, jeg er ikke gravid heller!

Natti, natt, fra ei som snart skal finne senga.

1 kommentar
    1. Er det influensa på gang kan jeg tenke meg att det er tungt å pakke for sesongen,ønsker dere begge to god bedring.Håper dere finner energien til å komme dokke hjem,kanskje best å være syk med innendørs toalett

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg