En fridag liksom ..

Fri fra jobb ja, men det hadde vært mer avslappende å holdt seg der heller. Det går fremover her iallefall, og godt er det. Selv om jeg ikke helt kan se at det noen gang blir ferdig. Ja, jeg er litt der nå. Har bare lyst til å gi opp og drite i resten. Flytte hjem og bli litt mer sosial. Men det går jo ikke! Må jo bli ferdige, så kan vi heller nyte neste sommer her ute. Om det ikke er dukka opp et nytt prosjekt før den tid, og det har det mest sannsynlig gjort. Om det blir enda en regnfull og kald sommer så kan jeg jo male alle soverommene for eksempel.

Jeg merker det selv. Jeg høres ut som mine egne foreldre, da de levde begge to. De skulle bare og skulle bare, og når alt var ferdig, så skulle de nyte livet og kose seg. Men da var det for seint ..

Det har vært en fantastisk fin dag i dag. Værmessig. Og sånn skal vi visst ha det helt til onsdag i neste uke. Får henge i litt her da. Med malinga. Jeg skal på jobb i morra, men så har jeg fri helt til mandag ettermiddag. Jepp, ser for meg at denne bua har blitt hvit, både utenpå og inni, innen regnværet kommer tilbake. Så jeg krysser fingrene og håper kroppen og helsa er på min side. Slik at jeg kan jobbe som maler før jeg går på jobb. For akkurat her er det ikke så mye hjelp å få av drømmemannen. Bortsett fra på den ene siden av bua, der det er både høyt, bratt og skrått. Der kan han male, for jeg tør ikke. Men så gjør det ikke noe om han søler heller akkurat der, for det er bare rett ned i jord og ugress og det kan bare rakes vekk etterpå.

6 kommentarer
    1. ernashus: Mannen har fått vondt i ryggen, men heldigvis er vi kommet langt. Må kanskje bare se om vi kan få litt hjelp til å legge takplatene .. Mye av det som er igjen, utenom taker, er jo mitt ansvar .. Go’ fredag til deg også.

    2. Det går fremover hos dere ihvertfall! På hytta hos oss står alt stille pga mannens skulderoperasjon, vi som skulle få ferdig annekset denne sommeren.. Får nok bare vente til neste sommer.. Ha en super fredag, Marit 🙂

    3. skulle ønske jeg hadde energi til å male:))må iallefall male litt på naustet før vinteren:))det blir no fint med dere ,så kan du jo håpe på en god sommer neste år

    4. Jeg ser på mange flotte hus/hytte ved sjøen på finn for tida, men mange bokser som skal krysser av før vi finner det “perfekte”.
      Vi har heller ikke brukt båten så mye som vi ville i sommer, ikke bare pga operasjonen min, men været da, og du har jo dette med datteren din å tenke på.
      nei, satser på en flott sommer neste år for oss alle tenker jeg :))

    5. Sirdalsrypa: Ja, det hadde jo vært drømmen da. Hytte og hus i ett. Båten har vi brukt særdeles lite i år. De får vel sjokk de som skal ha den i vinteropplag, når de leser av på motoren. ;o)

    6. Tar på å ha både hus og hytte, og båt hihi, men du er nå flinke da 🙂 skulle gjerne hatt hytte jeg også men gubben nekter å male mere gitt ;0) så da må vi nok heller flytte til sjøen tenker jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg