Oj, oj, oj ..

Jeg har fri i dag. Trenger vel ikke si mer, men klarer ikke å holde kjeft likevel! Jeg takler regnvær særdeles dårlig, og spesielt på en fridag! Det hjelper ikke at vi har hatt ei fantastisk flott helg heller. Så fin at den slo hele sommerferien, tilsammen, langt ned i støvlene.

Så her sitter jeg da. Og tenker på den flotte helga vi har hatt. Prøver å fortelle meg selv at litt regn har ingen vondt av. Ikke verken plenen eller blomstene. Men der stopper det. For jeg har vondt av det! Jeg trenger ikke vann fra oven for å vokse. Ikke har jeg tenkt å vokse mer heller nå. Snarere tvert i mot. Jeg vil krympe! Og jeg tviler sterkt på at det hjelper om jeg løper ut i bare huden og tar regndansen på jordet. Eller i innsjøen da, som snart er fylt opp igjen.

Jeg skulle pussa og malt flaggstanga i dag. Drømmemannen tok den ned for meg i går kveld. Og nå ligger den der, fæl og avflassa og horisontal på baksiden av hytta. Det var det.

Kunne sikkert tatt en tur ut og nytt Guds frie natur. Men den biten av øya, som kunne betegnes som det, er vekk for lengst. Bebygd. Overbefolka. Det går faktisk nesten ikke an å bevege seg her uten å trø rundt hytteveggene til noen. Og det gjør ikke jeg. Det er frekt.

Ikke har jeg verken støvler eller regntøy her. Ei heller vanntett kamera. For hadde jeg hatt det, da kan jeg garantere at jeg hadde tusta rundt oppi buskene for å leite etter et eller annen å fotografere. Men nå har jeg ikke det. Rett og slett fordi jeg hater regn.

De har meldt mye vann fra oven i dag. Vanvittige mengder. Ekstremvær rett og slett. Akkurat nå er det slutta å dryppe – det renner! I strie strømmer. Å fyttirakkeren!! Og vi har utedass. Jeg håper bare at jeg ikke må på do før det slutter ..

Som prikken over i’en så ser det ut som om vaskemaskinen har tatt kvelden også. Og gressklipperen. Dessuten stenger butikken for sesongen om kun få dager. Kan det være et tegn på at vi bør gi opp dette øylivet nå, og returnere til sivilisasjonen?

5 kommentarer
    1. Usj, mer regn :o(( Jeg hørte på værmeldingen tidligere i dag at det var ventet mye regn på sørlandet, og da tenkte jeg på deg… Vi har oxo fått noe vått ovenfra i dag, men ikke så veldig mye heldigvis.

    2. Huff!!!! Dette var ikke hyggelig å lese. For en drittdag du har. Sympati oversendes herved fra Vestfold!
      Jeg er værsjuk jeg også. Jeg tvinger meg selv nå alt jeg kan og sier at ferien min er fin, ferien min er fin. Men jeg skal love deg at jeg heretter skal reise til sydligere strøk hver sommer fra nå. Nok er nok!
      Helgen var knallfin her også, men vi kan ikke leve en hel vinter på en liten helg. nei nei.
      Nå skal jeg leve på minner fra tidligere turer og glede meg til ferien 2013, da drar vi nemlig til Kreta. I 2 uker!!!!

    3. verdentilvenus: Vi hadde tre ukers ferie, med tre dagers sol. Hehe .. men jeg er liksom av den oppfatning at om sommeren, da er det beste på hytta. Selv om jeg etter de tre siste somrene begynner å tvile litt nå ..
      Den der turen til varmere strøk pleier vi ta i februar/mars, så vi har liksom brukt opp den kvoten allerede i begynnelsen av året. Er ikke viljen det står på for å ta en tur til, men tilgangen til feriedager og, ikke minst, penger. Akkurat nå tenker jeg at vi iallefall burde ha spart en ukes ferie til september/oktober og iallefall fått oss litt sol før vinteren setter inn her.
      Men en kan ikke få alt – helga var jo knallfin her hos oss! :o))

    4. Er enig med deg, takler regn dødsdårlig selv.. har en uke til med ferie – i semi regn.. ikke bra. Neste år bestiller jeg 2 uker til syden eller et annet varmt sted, uansett hva! Gidder ikke å gamble på Norges sommer igjen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg