Når jeg kommer hjem …

.. er det nok mye mørkere ute enn dette.
Men jeg skal iallefall oppi her, sammen med drømmemannen,
og det ser jeg virkelig frem til i dag.

Det er den helga denne uka.
Helga med kun en dag fri, etter jobbing hver eneste kveld siden mandag.
Men det er jo greit å ha fri på dagtid innimellom,
selv om det kan bli litt ensomt på hytta når de andre er på jobb.
Ikke er det spesielt morro å bare møtes i døra heller,
når den ene kommer og den andre går.

Kveldsuka har vært særdeles stressende.
Vi er alt for få folk på jobb, både på dag- og kveldstid.
Jeg, som sjelden merka jeg ble stressa før,
merker det veldig godt nå.
Det er som om hjertet holder på å hoppe ut av kroppen når jeg kjører herfra.
Ikke en god følelse.
Godt tablettene jeg har for blodtrykket funker.
Det var perfekt sist legen målte.
for første gang på sikkert femten år!
Øresusen derimot, den liker ikke dette hardkjøret,
men det er jo lite jeg kan gjøre med det.
– Unngå stress, sa spesialisten jeg var hos.
Men det er jo umulig i denne bedriften!

Jeg har hatt nok en tur i sønnens kajakk i dag.
Tror nesten jeg er blitt litt hekta gitt, faktisk er det kjempegøy.
Vil ikke påstå at det går som en lek å komme opp i og opp av farkosten, men jeg klarer det jo.
Og det er kanskje det viktigste.
Jeg klarer det!

Det ser sikkert ikke særlig elegant ut heller der jeg løfter beina opp av farkosten.
Det er da jeg føler meg skikkelig gammel og ubehjelpelig.
Hvorfor kan ikke bare de beina lystre,
utføre det jeg forteller at de skal gjøre, når jeg vil det skal skje?
Tenk så mye lettere alt hadde vært da.

7 kommentarer
    1. Det må være deilig å sitte der og skue utover – også om kvelden når stjernene pynter opp – har lært meg at det er ikke allrid er hvor mye tid man har sammen,men hva man gjør når man er sammen, men skjønner hva du mener:) Stress er aldri noe godt, og hjelper lite at folk sier man skal ta det md ro og det “bare” er en jobb – har man jobben så har man den og er det stress er det.. Gode klemmer fra her til der – og håper at fridagen din blir en god lang dag:) Klem fra her til der

    2. Kajak er tingen. Ej he ein kajakk liggande i Stavanger. He brukt den altfor lite siste åra pga div sjukdom og skader, men ein ting e sikkert; den skal brukast når ej flytte tebake te Norge. Gleder mej! Det e ein utrulig følelse sitte i ein kajakk…nesten som på stovegolvet:-) Ja so sant bølgene ikkje vert for høge…
      Ønske dej ei gode helg! Husk pust med magen og drikk nok vatn! Det trur ej hjelpe mot mangt..:-)

    3. En fridag er en dag for lite,håper du får nyte den godt da:)det ser jo utrolig deilig ut hos dere da,men med sol blir jo livet godt hos alle.
      Kajak ja,har prøvd det en gang jeg i mine unge år og da gikk jeg bare rundt i sirkel:))så for meg endte den hobbyen der

    4. Så deilig med et bad med din kjære da:) ja det merkes at det er lite folk på jobb i sommerukene,slik er det her også. Jeg merker også øresusen godt når en blir sliten og stresset,egentlig nesten så en blir helt sprø av innelmellom,ikke lett og sovne med denne pipingen i hodet.Håper du får en rolig og avslappenede kveld:)

    5. Fin blogg, og fint design du har, kos deg videre med bloggen<3
      Vi blir glade for en kommentar tilbake:)
      Har forresten to konkurranser på bloggen, se i menyen over headeren.. og velg konkurranser!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg