Himmelsk # 95

Himmelsk har nesten fått en ny betydning her hos oss de siste to dagene.
Vi har hatt et himmelsk vær!
Jeg jobber kveldsvakt, og har kunne nyte dette glimtet av sommer,
som sveipa innom sørlandet for et par dager.

Nei tenk, jeg har ikke bare ligget på terrassen heller.
Selv om det slett ikke var en dårlig plass å befinne seg i et sådan vær.

Dagen før denne knallblå himmelen hadde jeg meg en padletur.
Helt aleine, i litt for mye sjø, til nybegynner å være.
Vannet plaska både rundt og litt oppi kajakken,
men jeg fortalte rolig til meg selv:
– Du har ikke vannskrekk og det er normalt ikke dødelig å bade i juli ..
– Du er særdeles flink til å svømme ..
– Du padler så nærme land at det ikke er noe problem å komme seg inn dit ..
– Du har med mobiltelefon i en vanntett dings rundt halsen ..
– Din søster kan komme og taue deg tilbake om uhellet er ute ..
og slutt nå å tenk så mye dumt, for dette klarer du!

Det  ble ikke noe uhell.
Snarere en skikkelig boost for selvtillitten!

.. og endelig, endelig, har jeg også fått tatt et par slike bilder jeg også!
Bare det å få lurt mobilen opp av den vanntette innpakninga,
og rett og slett fortsatt holde seg flytende,
etter å ha foreviget dette ..
for meg føltes det helt fantastisk!!
Turen gikk fra Herøya, via Nåløyet, gjennom Skippergata og tilbake igjen.
For dere som eventuelt er kjent uti her.

Fra den ene båten til den andre ..
Det er nok her jeg foreløpig føler meg tryggest ja.
Bare så det er sagt!

Stæsja og stelt, på vei for å møte drømmemannen.
Han fylte 47 i går og vi hadde en middagsdate i tidspunktet mellom hans og min jobb,
for å feire litt, før vi skilte lag igjen.

En matbit på Fiskebrygga er jo aldri å forakte!
Vil ikke påstå at jeg hadde så fantastisk lyst til å begynne på jobb rett etter dette.
Men må man, så må man!
Bursdagsbarnet tok båten ut på hytta igjen, jeg tok bilen til avishuset.
Litt kjipt, egentlig ..

;o)

Dette var et glimt fra noen himmelske dager på sørlandet i slutten av juli.
Vil du se flere himmelske bilder,
klikker du deg inn hit, hos Petunia:

God helg!



5 kommentarer
    1. Fine bilder som alltid og jeg skal si du er tøff :))og når du har fått trening i det med å ta opp kamera trygt da får vi nok se mange flotte bilder tenker jeg:)
      Goe knib<3

    2. Helt himmelse bilder av Sørlandssommeren! Og så tøff du er, dette hadde jeg aldri kunnet gjort med min grusomme vannskrekk. Beundrer alle som er trygge i vann og båt. Ha en fantastisk fredag, klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg