Ny sofa – på 1, 2, 3!

Eller, det tok vel omtrent et par, tre timer. Men ny ble den, og ikke helt som jeg hadde trodd heller. Jeg innbilte meg nemlig at det var et mørkeblått trekk jeg hadde. Kanskje har det mista fargen etter å ha ligget under senga vår i en årrekke, kanskje husker jeg feil. Temmelig krøllete var det iallefall etter å ha venta i en evighet på å komme frem i lyset.

Ikke vet jeg om det ble bedre enn det som var her før. Men det ble iallefall en forandring, og forandring fryder, har jeg hørt. Så da så.

Sofaen, som er en ganske tilårskommen Karlanda fra Ikea, har altså fått nytt mellomblått trekk. Litt sånn dongerifarget. Den gikk ut av produksjon for en del år tilbake, men jeg klarte å få tak i noen ekstra trekk før de gikk helt tomme. Og det er kjempegreit å skifte utseende istedenfor å skifte ut hele greia. For å dra opp ting hit, på toppen av Herøya, det er ikke noe som er så skrekkelig festlig. Først må det i bil, så i båt og så må det bæres opp en ganske hard bakke, før vi er fremme. Så hytte i skjærgården kan være så mangt ..

Her er noen før og etter bilder:

Benken under vinduet hadde jeg ikke flere trekk til. Men har du en eldre Ikea-sofa, stol, benk, puff,  you name til, så er ikke det noe problem. For her, hos bemz kan de skaffe det meste. Og det var her jeg fant nytt trekk til benken. Bestilte også noen puter med samme trekk, så nå mangler jeg bare innmaten til de og så har vi det tenker jeg.

Ellers skjer det ikke stort på innsiden i denne hytta i år. Jeg har jo en plan om å male soverommene, ganga og utedassen. Er litt lei det stygge, kjedelige trehvite panelet. Men drømmemannen mente jeg måtte spare disse malelystene til grillbua var ferdig, for som dere sikkert har fått med dere så hater han å male. Og det er sikkert like greit, tenker jeg. ;o)

4 kommentarer
    1. Jeg synes det ble mye finere med det blå trekket, fin maritim stil i stuen. Passer kjempegodt på en hytte i skjærgården på Sørlandet! Ha en super dag! 🙂

    2. Der satte du meg på en god ide for jeg har nemlig en sofa ifra Ikea kanskje jeg skulle kjøpe et ekstra trekk til den dagen kommer hvor jeg er lei og vips en helt ny flott sofa:) Fint ble det:)
      goe knib<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg