Onsdagstema – Kroppssmyckning

Min sønn mens han enda var forholdsvis liten og uskyldig.
Kjempestolt av en hennatattoo han fikk på Kreta,
etter å ha sittet stille godt over en time.
Det i seg selv er jo en bragd for en gutt i den alderen.

Nå er han 19, og tegner den ene tegningen etter den andre,
fremtidige tatoveringer kaller han det.
Jeg krysser alt jeg har og håper de forblir på tegneblokka!
Men han er sjømann og om han kommer seg gjennom det livet uten å
få noen tatoveringer, ja, det er slett ikke sikkert.
Jeg håper bare han tenker litt på hva det er,
og hvordan det blir seende ut når han blir eldre.
Det er jo tross alt noe han skal gå rundt med resten av livet ..
Akkurat som puppedama drømmemannen min har på overarmen.
Den er rett og slett ikke like kul nå, som for 30 år siden!

Flere måter å pynte kroppen på finner du her:

7 kommentarer
    1. Det är visst väldigt populärt med tatueringar. Bäst att tänka sig för, många ångrar sig senare i livet. Har själv ingenting emot tatueringar om de inte är alltför stora, men vill inte ha någon på min kropp.

    2. Syns det virker som unntaket nå er å ikke ha tatoveringer. Min sønn er utsmykket på begge armene, fint nå ja – men tenk på alle de skrukkete gubbene med utdaterte tatoveringer om noen år.. Fysj.. Alt til sin tid, men det går ikke an å si det til en ung mann, for han blir aldri gammel nemlig.. Ha en fin dag, klem 🙂

    3. I gode og onde dager!: Ja, jeg er vel nesten den eneste som ikke har noen i min omgangskrets. Har hatt lyst, men det er aldri blitt noe. Når du er godt voksen så er det litt mer gjennomtenkt og da blir det ikke så galt. Men vet veldig mange som gjerne skulle hatt vekk ungdommelige utsmykninger. Noen har også gjort det, men mer eller mindre bra resultat.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg