Noe må en jo bruke denne ferien på ..

Etter noen dager på fastlandet er vi tilbake som øyboere. Vi har hatt besøk fra vestlandet og det har vært en særdeles begivenhetsrik helg. Fredagen ble vi sittende til langt ut i de små timer sammen med venneparet vårt, med avslutning i badestampen. Lørdag var det 70-års kalas for min skjønne svigermor, og samme dag feiret en av mine beste venninner 50-års dagen. Søndag avsluttet vi helga med restefest hos svigers.

Vi har flydd fra den ene tilstelningen til den andre. Masse folk, mye prating, bråk, musikk .. rett og slett gjødsel for øresusen! Helt ærlig, jeg er ikke skapt for slike sammenkomster lengre. Jeg blir usosial og føler meg helt aleine i min egen lille boble. Klarer ikke å følge med i samtalene engang. Føler meg som min egen farmor, som bare satt der og forsøkte å smile og nikke på de rette plassene. Men ho var tross alt 100 år!! Vel, nå er jeg er bare glad helga er over ..

En uke av ferien er også over. To dager med sol har vi hatt og temperaturen har såvidt krøpet over 18 grader midt på dagen. Ellers ligger det rundt 15. Hva slags sommer er det liksom? Jeg irriterer meg grønn for at jeg har gått på samme blemma som i fjor. Selv om ferien vår i fjor starta fem uker seinere, så var vi ikke noe heldigere med være da heller. Dette er kjipt, rett og slett. Og bedre skal det visst ikke bli. I følge langtidsvarselet får vi en dag med sol den kommende uka, og det er til torsdag. Jeg har allerede lagt bikinien klar og har tenkt å campere på den ene solsenga hele dagen. Brunt flesk er tross alt bedre å se på enn denne blågrønne fargen jeg har nå.

Sommerferie er oppskrytt! Iallefall om du har tenkt å tilbringe den her i Norge. Det er jo liten vits i å gå her og vente på sol og sommer-
temperaturer, det kommer nok ikke før vi er begynt å jobbe igjen likevel. Dermed måtte vi jo finne på noe annet. Så her er begynnelsen til en aldri så liten sommer-
feiresyssel de kommende to ukene, og vel så det. Å ha ferie for meg er iallefall ikke å sitte her og glo ut av vinduet på det dårlige været! Det er bare til å bli sur av.

Dermed er det et nytt prosjekt i startgropa her. Derfor ble det ikke noe shopping på restplass.no heller. Kan jo ikke få alt på en gang er jeg blitt fortalt, gang på gang. Og det stemmer veldig godt, dessverre.

Byggeprosjektet kommer nok til å gi en litt mer langvarig glede enn en sydentur. Når det bare blir ferdig. Og det burde det jo igrunnen ha vært øyeblikkelig. Åååh! Det var den der tålmodigheten da .. ja, jeg sto som sagt ikke først i den køen heller.

I morra er jeg bedt med ut på midag. Av mine barn. Det blir rart at de skal spandere på mamma, men nå ville de gjerne det. Jeg fyller år. Veldig mange år i følge min mellomste datter. Ho ville helst ikke tenke på at mamma var blitt så gammel. Og til neste år blir det enda verre .. men hva er alternativet liksom? Ikke akkurat så hyggelig å tenke på det heller ..

Ønsker dere en fin mandagskveld. :o)

3 kommentarer
    1. Her er det heller ikke mye som likner på sommer om dagen,selv om dagen i dag begynte bra har vi hatt et fryktelig regnvær i kveld. Selv er det tre uker til jeg har ferie så jeg håper at været blir litt bedre da. Blir spennende med byggeprosjektet deres. Håper du får en koselig dag i morgen med god mat og hyggelig selskap:) Fin header du har fått deg:)

    2. jeg glemte vist å si att sommeren er her på vestlande:))med strålende solskinn og temperaturer over 30+ kan ikke jeg klage på sommeren hittil:))litt regn et par dager no men det var jo bare en velsignelse så tørt som det var ute,så får vi bare se om sola kommer tilbake,det melder iallefall sol igjen i morgen og ellers høge temperaturer.
      No skal jo vi til Danmark,langtidsvarselet der melder delvis sol og regn,håper dere får det deilige været vi har hatt når vi no reiser da:))er det vinterstue dere skal bygge no da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg