En litt uheldig slutt på dagen

Drømmemannen hadde tenkt å avslutte dagen
med litt fisking, men det skar seg litt ..
Han sklei på det klissblaute gresset i bakken ned til brygga, og plutselig hadda han noe helt annet på kroken enn en fisk!! Nemlig sin egen tommel,
pent spidda. Kroken satt bom fast midt inne i fingeren! Dessverre var han ikke så heldig at den kom ut igjen på andre siden heller, og
dermed var det liksom ikke
bare å røske laus elendigheten. Slik han ville
ha gjort med hvilken som
helst annen fangst ..

Jeg så for meg halve natta på legevakta og vel så det. Helt til jeg kom på å ringe
min legesekretærsvigerinne. Mye enklere, mye nærmere og skrekkelig mye kjappere. Så nå sitter den uheldige fiskeren her, med nyoperert finger, litt blodig enda, men ellers ved godt mot. ;o)

Det ble en rar slutt på en kjip dag. At jeg har kjeda meg har du vel skjønt allerede, for helt naturlig er det vel ikke å sette seg ned under halvtaket og fotografere regndråper .. Men nå, under over alle under, er nesten alle skyene forsvunnet! Det er helt vindstille, og regnet, som mer eller mindre regelmessig, har spruta ned hele dagen har endelig gitt seg. 

I morra kommer barnebarnet på besøk. Ho skal være til torsdag. Så jeg håper virkelig at værgudene smeller på stortromma og gir oss litt sommervær disse dagene.

Tror du på gamle værtegn? Etter fargene på himmelen å dømme, og måten sola gikk ned på, kan det nemlig bli en fin dag i morra .. Iallefall om jeg skal tro på det mine foreldre prenta inn i oss da vi var barn. Teit? Tja, det stemmer iallefall i 90% av tilfellene. Så tro på det eller la være, etter min mening er det minst like sikkert som værmeldingene.

God natt til dere. Nå håper jeg bare drømmemannen får sove, til tross for en dunkende finger. Og kanskje tenker han seg om en ekstra gang når han skal fjerne en stakkers  fisk fra kroken heretter.. for nå vet han jo hvordan det kjennes ut! ;o)

5 kommentarer
    1. Godt det fantes hjelp i nærheten da,dette hørtes jo vondt ut.
      Ser på værmeldingane att det meldes fint vær hos dere dei neste dagene,krysser fingrane for att det stemmer da:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg