Helg og regn – igjen!

God formiddag. Er litt småirritert i dag jeg. Det regner og er grått og trist.

Denne helga også! Er det mulig? Hva galt har sørlendingene gjort som må slite med alle disse regnfulle helgene tro .. snart blir vel de nye verdensborgerne her født med svømmehud mellom tærne og gjeller!! Et must for å overleve i dette klimaet.

Det er nok ikke meninga at det skal bo folk her. Det er nok derfor de har funnet ut at levestandarden må være såpass høy, og trygdeordningene så velutvikla. Hvis ikke hadde det nok ikke vært en levende sjel igjen her.

Noen ganger skulle jeg ønske jeg var så tøff at jeg bare dro herfra. Solgte alt og bosatte meg en annen plass. En plass med sol og varme, hver eneste dag. Alltid.

De forskjellige årstidene kan være sjarmerende nok de. Jada. Men fins de egentlig lengre? Jeg synes de gror mer og mer inn i hverandre, og snart så er det bare som dette, blaut, surt, grått og kjølig. Hele tiden. Sommeren regner vekk, og det samme gjør vinteren.

Vi skal på fest i kveld. I Cognac Klubben Sør. Det skulle ha vært utendørs, men nå skar vel det seg. I fjor på denne tia var det vi som var vertene og jaggu ble det ikke regn da også, sånn litt utpå kvelden. Akkurat nå er jeg glad det ikke er meg og drømmemannen som skal arrangere det. Vi hadde nemlig tenkt det. Å ha det på hytta i år. Men siden jeg plutselig fikk en litt annen skiftplan så gikk ikke det. En er ikke frivillig vert for en cognacklubb-fest når en skal på jobb dagen etter! Da er det hardt nok å bare være gjest ..

God helg! Håper værgudene er snillere med dere som bor andre plasser i landet. :o)

5 kommentarer
    1. fruensvilje: Heldige du! Her renner vannet ned fra oven i strie strømmer. Og så har de meldt fint vær igjen til uka. Egentlig bare tull med helg!

    2. og så jeg som er glad for regnet da ;0) her er det så tørt at det er helt vondt, men forstår godt at u vil ha sol i helga og heller regn i uka når du er på jobb da
      Kos deg i kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg