Slektsstevne

Der var selskapelighetene over for denne gang. Litt godt, må bare innrømme det, men det har selvsagt vært kjempekoselig også. I dag var det mellomste dattera til min kusine som ble konfirmert. Så dermed har jeg vært i kirka for andre gang på en helg. Tror nesten aldri det har skjedd før .. og ikke frister det til gjentaktelse heller, om jeg skal være heilt ærlig. Det er så sykt kjedelig! Ikke interesserer jeg meg for det som blir sagt og jeg synes det minna mer om en begravelse enn en konfirmasjon dette her. Triste salmer og alvorlige prekener. Det burde ha blitt jazza opp litt egentlig. Kanskje de da kunne ha tiltrukket seg et litt mer ungdommelig klientell ..

Vi er egentlig en liten familie. Og min kusine har visst lenge fabulert om å samle alle sine. Som sagt så gjort og dagen ble altså i dag. Vi var bortimot 60 stykker og da var alt som kunne krype og gå tatt med. En del jeg ikke kjenner og noen jeg bare har sett da de var små. Det var kjempekoselig og dette her ble absolutt en konfirmasjon hovedpersonen kommer til å huske lenge. Lurer litt på hva de har tenkt å gjøre den dagen ho gifter seg, nå som de har lagt lista så høyt ..

Vet ikke hvilken overdose som var verst i dag. Salmesangen eller kaloriinntaket. Det var sykt mye godt på det koldtbordet og ufattelig mange gode kaker etterpå. De bare sto der og ba omtrent om å bli spist vettu .. nesten så jeg hørte de ropte på meg. Vel, jeg orka ikke smake på alt en gang. Det er det som er litt kjipt, har jo lyst på det meste, men selv for en kakemons som meg sier det stopp etter en stund. Skulle hatt en egen dessertmage, det hadde vært fint! Men den måtte selvsagt ha vært usynlig på utsiden. For den jeg har allerede er mer enn nok å drasser rundt på .. Kaka på bildet var mitt bidrag til selskapet. En utrolig god og ganske lettlaget jordbærfromasj-kake. Oppskriften fikk jeg en gang av ei venninne.

Nå er det sløving på sofaen resten av kvelden. Bare sånn for at en skal være sikker på at alle de deilige kaloriene setter seg godt fast rundt midjen og diverse andre kledelige plasser. ;o)

4 kommentarer
    1. Slekta er slekta best og verst alt etter som:) Den kaken var pen å se på også – så oppskriften takker vi jo ikke nei til vi som sitter her og lurer på hva pokk… en skal bake til 17 mai…;) Nyt kvelden!:)

    2. du kan få sagt det du Marit det med kaloriane:))følte for noe lett jeg også i dag etter 2 helger med konfirmasjoner.
      I Langevåg hadde dei virkelig yazzet opp både musikken og talen for konfirmantene,en fikk nesten lyst til å digge litt i takt med musikken.Enig med deg ,slike dager bør gudstenesten passe litt for ungdommen.
      Den kaka såg virkelig lekker ut,deler du oppskrift?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg