Klar, ferdig, gå!

Først en tur ut i hagen med bikkja,
før ho blir satt i hundegården.
Akkurat den biten er litt trist, tenk om ho heller kunne gått med meg til jobb ..

Så er det vel bare å ta beina fatt da ..

Sko er viktig.
De skal helst passe til resten av antrekket ser du,
så her er det ikke snakk om å iføre seg noen joggesko som er beregnet på å gå i.
Nope .. kan ikke ødelegge stilen vettu.
Litt teit muligens, så jeg jobber med saken
og lurer seriøst på å anskaffe meg et eller annet som er beregnet å gå langt i.
Med rett demping her og der .. noe som ikke er vintersko.
For det har jeg!

Etter noen hundre meter på sykkelstien, bortover og nedover, går turen inn på grusveien.
Ned en bakke ..

Opp en bakke ..

Fryktelig tullete dette, går dobbelt så langt som en skal egentlig.
Iallefall etter at de begynte å legge om veien her.
Den normale gangveien er vekk og vi har fått enda en bakke på denne stekningen.
Som om det ikke var nok fra før av!

Og ned igjen ..
Denne her er forøvrig helt umulig å gå når det er glatt.

Over broa ..

Valgets kvaler.
Til høyre opp den siste bakken .. eller til venstre for å ta en liten koselig omvei?

Det ble den koselige veien denne ganga og.
Derfor jeg beregner litt ekstra god tid,
så enten kommer jeg en del for tidlig på jobb,
eller så nyter jeg å være ute litt lengre enn høyst nødvendig på denne tiden av døgnet.

Oh shit! Enda litt mer oppover ..

 Men når en er på toppen her, er det faktisk nesten verdt det.

 Myren Gård på morrakvisten ..
ikke akkurat overbefolket, men gartnerne er begynt å røre på seg.

En god start på dagen ..

Siste innspurt ..

.. og arbeidsdagen kan begynne.

 

Jeg har faktisk latt bilen stå hele uka, bortsett fra i dag.
Og det resulterte i en smule dårlig samvittighet faktisk.
Litt merkelig egentlig.

Likevel er jeg ikke kommet så langt at jeg føler det er deilig dette her.
Lurer på når det stadiet inntreffer.
Om det inntreffer ..
Kanskje jeg bare faller tilbake til gamle synder, kjøre fra dør til dør
og betale haugevis av bompenger i ren gledesrus
for å slippe å bruke beina.

Rushtidsavgift.
Jepp, det er på trappene her i byen.
Her skal bileierne slaktes!

Neste uke skal jeg bare på jobb to dager.
Satser på å gå da også.
Og etter det er det jo enda mer gåing.
London you know!
;o)

8 kommentarer
    1. Mie: Vi har ikke fått salongen enda Mie .. så her ser det litt stusselig ut enda. Men bilder kommer, etterhvert, når alt kommer på plass. :o)

    2. Spreka!! 🙂 Flott vei til jobb det. Men er veldig spent på å se stua de ferdig,,kan vi få se resultatet?

    3. For et herlig innlegg, jeg følte nesten jeg gikk sammen med deg. Hva gjør det om skoene ikke er helt gode å gå i når de passer så godt til det fine antrekket? Pytt pytt.. Ha en deilig fredagskveld, Marit! Klem 🙂

    4. ikke vanskelig å se att du bor på sørlandet slik som det blomstrer hos dere:))den rhododendroen var litt av ett syn,ja hagen din også.
      Med en slik vei ville jeg også brukt beina,iallefall når været tillot det :)slik som det bøtter ned hos oss no ville jeg brukt bil.
      Gode spasersko er viktig,selv greier jeg bare å gå lange turer i MBT sko,så kan du ha med deg skift i veska

    5. Sprek du har blitt skulle ønske jeg var like sprek som du:)
      Nydelig vei og gå til arbeid da:))
      Ha en riktig fin kveld og goe knib<3<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg